مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از افتتاح 96 میلیارد تومان پروژه ICT در استان اردبیل تا پایان سالجاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهروز رزمی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه‌ها شامل فیبرنوری، اینترنت پرسرعت و ... خواهد بود، اظهار کرد: از آنجائی که ماموریت اصلی حوزه فناوری ارتباطات ایجاد توسعه شبکه‌های ارتباطی است ما این پروژه‌ها را در سطح استان آماده بهره‌برداری کرده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های حوزه فناوری ارتباطات تنها محدود به کارکرد موبایل نسبت، خاطرنشان کرد: ما قصد داریم تا فعالیت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از فضای حقیقی به فضای مجازی نیز آورده شود و رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برهمین اساس تدوین شده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با یادآوری اینکه در سطح استان اردبیل چهار مجموعه زیر نظر اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ما در استان اردبیل بر فعالیت‌های داره کل پست، مدیریت پست بانک، ارتباطات زیرساخت و اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت داریم و کنترل فعالیت این مجموعه‌ها بر عهده مجموعه ICT می‌باشد.
رزمی بیان کرد: در دو سال اخیر و تا پایان سال 94 که اداره کل ارتباطات و فناوری استان اردبیل به عنوان نماینده حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل مستقر شده است نسل سوم تلفن همراه از دو شهر به 26 شهر استان اردبیل رسیده و در حال حاضر تمامی 26 شهر اردبیل از نسل سوم تلفن همراه بهره‌مند هستند.
وی ادامه داد: در پایان سال 94 هیچ شهری در استان اردبیل از نسل چهارم تلفن همراه بهره‌مند نبود اما موفق شدیم در 18 شهر استان امکانات برخورداری از نسل چهارم تلفن همراه را فراهم کنیم که طبق وعده اپراتورهای تلفن همراه در استان اردبیل 8 شهر باقیمانده استان نیز این خدمات ارائه خواهد شد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و با صرف هزینه‌های میلیادری در واقع ارائه خدمات مستقیم و ویژه به مردم است، تصریح کرد: در دو سال گذشته تنها 72 روستا از یک هزار و 600 روستای اردبیل دارای اینترنت پرسرعت بود که این رقم در حال حاضر به 935 روستا ارتقا یافته است.
رزمی یکی دیگر از خدمات ارائه شده در این حوزه را ایجاد خدمات خودپرداز بانک‌ها در روستاها اعلام کرد و گفت: در برخی روستاها که برای بانک‌ها توجیه نداشت خدمات ATM و خودپرداز بانک‌ها وجود نداشت اما در این بین ورازتر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشقدم شده و در سطح کشور بالغ بر یک هزار دستگاه خودپرداز بانک را در روستاها ایجاد کرده که سهم استان اردبیل از ای میزان دستگاه 25 مورد ATM است که در هفته آینده با حضور معاون استاندار و به صورت نمادین در روستای نیارق شهرستان نمین افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در اواخر سال 95 و اسفند ماه سال گذشته بالغ بر 189 میلیارد تومان پروژه ICT و ارتباطی افتتاح شد، بیان کرد: در اسفندماه سالجاری نیز با 96 میلیارد تومان شاهد افتتاح این پروژ‌ها در سطح استان اردبیل خواهیم بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.