بارش اولین برف زمستانی بعد از چندین ماه خشکسالی اهالی استان اردبیل با خوشحال کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، با بارش رحمت الهی در همه شهرهای استان اردبیل که طبیعت لباس سفیدی به تن کرد تا مزه زمستان در ذائقه اهالی این استان بیشتر احساس شود در برخی از مناطق با بارش شبانه و صبحگاهی ارتفاع برف به 20 سانتیمتر رسیده است.
بیشترین بارش برف در ساعات گذشته با 20 سانتیمتر از سرعن و 15 سانتیمتر از مشگین‌شهر گزارش شده و در شهرهای مرکزی استان اردبیل نیز بیش از 10 سانتیمتر برف بر زمین نشسته است.
با بارش اولین برف زمستانی در مناطق شمالی استان اردبیل زارعین این منطقه خوشحال و سرمست از این نعمت الهی هستند به طوری که به رغم برخی مشکلات در تردد روزانه مردم بسیاری از اهالی استان اردبیل با ذوق‌زدگی از بارش برف زمستانی دل به طبیعت زده و اقدام به برف‌بازی و همچنین درست کردن آدم برفی‌ها کردند.
به دنبال بارش برف در شهرهای مختلف استان اردبیل دمای هوا نیز به شدت افت کرد به طوری که در سرعین و مشگین‌شهر دمای هوا به زیر 8 درجه سانتیگراد رسید و به غیر از شهر بیله‌سوار دمای هوای همه شهرهای استان زیر صفر گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه بارش‌ها تا ظهر امروز در بسیاری از مناطق قطع شده و در برخی از مناطق جنوبی به صورت پراکنده بارش‌ها تا فردا ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: روز چهارشنبه با افت دما یخبندان در اکثر شهرها رخ خواهد داد و پیش‌بینی می‌کنیم دمای هوا تا 15 درجه زیر صفر برسد. علی دولتی مهر خاطرنشان کرد: امیدواریم این بارش سرآغازی باشد تا در دو ماه باقیمانده زمستان کسری و کمبود بارندگی در سطح استان جبران شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.