محمد حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تغییر نگرش منفی بهره برداران ناشی از عملکرد سال های گذشته افزود: گام های موثری در این منطقه برای شناسایی مناطق مستعد دارای آب مطمئن در سطح یک هزار و 600 هکتار انجام شده و از این سطح یک هزار و 489 هکتار متقاضی (850 هکتار بصورت تجمیعی پایاب سدها و 639 هکتار طرح های خرد) مراجعه کرده اند.
وی گفت: اخذ تقاضا ، تخصیص آب، استعلامات ادارات مربوطه و گزارش شناخت پایاب سدها انجام شده و در حال انتخاب مشاور طراح بوده که پس از انتخاب مشاور عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.
او همچینن افزود: در زمینه 639 هکتار متقاضیان خرد نیز 500 هکتار تشکیل پرونده و به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ارسال شده و بقیه نیز در جریان است.
مدیر جهاد کشاورزی نمین افزود: روند اجرایی سیستم های نوین آبیاری شهرستان رو به رشد بوده طوری که در سال 94 حدود 51 هکتار و در سال 95 حدود 170 هکتار و تا پایان سال جاری نیز بیش از 250 هکتار، علاوه بر پایاب سدها اجرا شده و در حال اجرا می باشد.
حسنی در زمینه نحوه حمایت از کشاورزانی که اراضی خرد خود را به سیستم آبیاری بارانی مجهز می‌کنند، گفت: دولت برای توسعه سیستم های نوین آبیاری تمهیدات خوبی پیش بینی کرده و برای اجرای آبیاری قطره ای (تیپ) به ازای هر هکتار 70 میلیون ریال بلاعوض و برای آبیاری بارانی 50 میلیون ریال و برای خط انتقال آب (کم فشار) 32 میلیون ریال بلاعوض منظور کرده است.
بر اساس آمار مهم ترین دغدغه و چالش بخش کشاورزی شهرستان نمین محدودیت منابع آبی بوده و آب قابل استحصال شهرستان فقط درصد ناچیزی از اراضی آبی شهرستان را جوابگوست.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.