استاندار اردبیل بر تبیین و تدوین راهکاری توسعه اقتصادی استان در راستای تقویت بخش‌های اشتغال و سرمایه‌ای اردبیل تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در پنجاه و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: خروجی جلسات شورای گفتگو باید توام با امیدواری و امیدبخشی به مردم استان باشد و مردم نسبت به برنامه‌های دولت نگاه مثبتی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه توجه به صادرات غیرنفتی در راس فعالیت‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سازوکارهای توسعه صادرات غیرنفتی در اردبیل باید به نحو احسن و شایسته تدوین و تبیین شده و همه مسئولان خود را ملزم به اجرای این فعالیت‌ها کنند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه مدیران شرکت کننده در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید برنامه‌های خود را به صورت مدون و جامع در راستای توسعه صادرات تهیه و آگاهانه در این جلسات حاضر شوند، ادامه داد: در توسصعه صادرات غیرنفتی استان مطالعات جامع و کاملی در دست انجام است که باید با رصد تمامی نقاط قونت و ضعف آن گزارشات به صورت مستند و مستدل در جلسات برگزار شده ارائه شود.
بهنامجو ایجاد امیدواری در مردم را از وظایف اصلی مسئولان دانست و گفت: خروجی این جلسات باید بسیار امیدوارکننده باشد و مردم بدانند که دولت در راستای تحول در سیمای اقتصادی استان‌ها و به ویژه ایجاد اشتغال پایدار تمام تلاش خود را به کار بسته است.
وی با اشاره به اینکه میزان صادرات استان اردبیل مناسب است اما با افق دید ما بسیار فاصله دارد، اضافه کرد: توان استان اردبیل در حوزه صادرات بسیار بالاست که باید با مطالعات دقیق و ویژه نسبت به ارتقای سیمای صادرات استان تلاش شود.
استاندار اردبیل برنامه‌ریزی و تمرکز بر روی تولید محصولاتی که صادرات‌محور هستند، بیان کرد: باید تسهیلات در نظر گرفته شده برای این محصولات نیز به سمت واقعی شدن حرکت کند و به منظور رونق صادرات و توسعه آن هماهنگی‌های لازم و دقیق از سوی مسئولان انجام شود.
بهنامجو توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و عملی کردن آن را از واجبات اعلام و اذعان کرد: با چوب لای چرخ گذاشتن و مانع‌تراشی نمی‌توان کاری از پیش برد بلکه باید با کار صادقانه و درست همگی در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان کمر همت ببندیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تسهیل امور برای تولیدکنندگان باید سرمنشا فعالیت‌های مسئولان باشد، اظهار کرد: بانک‌ها در اخذ وثائق از واحدهای تولیدی و صنعتی که گام در توسعه چهره اشتغال و اقتصاد استان برداشته‌اند به صورت سهل رفتار کنند چرا که به ثمر رسیدن هر یک از واحدهای تولیدی در استان ایجاد اشتغال پایدار را برای اردبیل رقم خواهد زد.
استاندار اردبیل پتروشیمی را از عمده محصولات صادراتی بیان کرد و گفت: ما باید در استان جایگاه ویژه‌ای را برای ایجاد چند واحد پتروشیمی فراهم کنیم و استان را به سمتی هدایت کنیم که سهم عمده‌ای از صادرات را در حوزه پتروشیمی شاهد باشد.
بهنامجو انجام صادرات از استان را نشانگر هماهنگی‌های موجود در بین دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: ضروری است دست‌اندرکاران با بازدید از گمرکات بیله‌سوار، آستارا و گمرکات استان‌های مجاور زمینه را برای تسهیل امر صادرات در استان فراهم کنند.
وی بر توسعه صادرات هوایی از استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: در بخش توسعه استان اردبیل توجه به ایجاد راه‌آهن بسیار مهم تلقی می‌شود که با اخذ اعتبارات مناسب در این حوزه احداث و ایجاد راه‌آهن در اردبیل به هیچ وجه مغفول نخواهد ماند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.