گفت: دستگاه MRI خریداری شده برای بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل از محل اعتبارات طرح تحول سلامت بوده که به سرعت و با حضور متخصصان امر حتی خارج از کشور تجهیز و راه‌اندازی شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قدرت اخوان اکبری در مراسم راه‌اندازی و افتتاح مرکز تصویربرداری MRI بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز حاصل یک کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی بوده که ما موفق شدیم با پیگیری‌هایی که از مهرماه سال گذشته داشتیم دستگاه مدرن MRI را برای بیمارستان خریداری تا در کنار MRI موجود در بیمارستان علوی امکان لرائه خدمات مطلوب‌تر به هموطنانمان در استان اردبیل فراهم آید.
وی با بیان اینکه ماه‌ها هموطنانمان در نوبت مراجعه و همچنین استفاده از دستگاه MRI بودند که با راه‌اندازی دومین دستگاه MRI در بیمارستان‌های دولتی اردبیل امکان آن فراهم شده تا در کمتر از یک هفته ارائه خدمات را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: از مرداد ماه با تجهیز منرکز نصب دستگاه ها را شاهد بودیم که بالاخره در دو هفته آخر موفق شدیم این دستگاه را راه‌اندازی کنیم تا بیماران بستری بیمارستان امام خمینی اردبیل امکان ارائه خدمات را داشته باشند تا از اعزام آنها به بیمارستان علوی جلوگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: البته در دو بیمارستان خصوصی استان نیز دستگاه‌های مدرن MRI فعال است و به هموطنان با مطلوبیت ارائه خدمات می‌کند. 
اخوان اکبری با اشاره به اینکه ما قسمتی از مرکز تروما را جدا کرده و با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و امکانات جانبی زمینه راه‌اندازی این مجموعه را فراهم کردیم، افزود: فضای مناسبی را مهیا کردیم تا امکان ارائه خدمات شبانه‌رزوی به مردم در این مرکز فراهم آید.
وی با تاکید بر اینکه به زودی با جذب نیرو این مجموعه فعال تر از گذشته به بیماران سرپایی نیز ارائه خدمات خواهد کرد، ادامه داد : از محل بودجه طرح تحول سلامت مدرن‌ترین دستگاه ‌ MRI در قالب ورژن 2014 فیلیپس خریداری شده تا امکان بهره‌برداری مطلوب از این دستگاه فراهم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارزش ریالی این دستگاه را 6 میلیارد تومان و با تاسیسات جانبی 8 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بهداشتی و درمانی در مرکز استان اعلام کرد و گفت: این دستگاه در زمینی به مساحت 800 مترمربع راه‌اندازی شده به طوری که با استفاده از سیستم دیتا با کابل نوری امکان بهره‌برداری از آن وجود دارد و 40 درصد کیفیت تصاویر نیز ارتقا می‌یابد.
اخوان اکبری با بیان اینکه این دستگاه با قدرت بالای تصویربرداری توان آن را دارد تا در هر ثانیه 8 هزار تصویر را برداشت کند، بیان کرد: با این دستگاه بدون تزریق دارو امکان تصویربرداری وجود داشته و بدون محدودیت می‌توانیم برای اوزان مختلف مراجعین ارائه خدمات کنیم.
وی قابلیت دیگر این دستگاه را عدم نیاز به شارژ هلیوم و همچنین توان تصویربرداری کیفی تر اعلام کرد و گفت: دستگاه MRI موجود برای ارائه خدمات به بیماران بستری و سرپایی در بیمارستان 500 تختخواتی امام و در آینده تروما امکان آن را فراهم می‌کند تا به سرعت ارائه خدمات کیفی‌تری را شاهد باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.