به گزارش ایرنا ، صدیف بدری روز پنجشنبه در آئین بازگشایی فرودگاه پارس آباد مغان با قدردانی از وزیر راه و شهرسازی در تحقق وعده بازگشایی فرودگاه پارس آباد اظهار کرد: این افتتاح آزمایشی نیست بلکه بصورت رسمی پروازها در این فرودگاه برقرار خواهد شد و از هفته آینده در لیست پروازها قرار می گیرد.
بدری همچنین گفت: هفته آینده جزییات لایحه منطقه آزاد در مجلس بررسی می شود و تمام تلاشی که لازم بود انجام شده هر چند این لایحه مخالفان سرسختی هم دارد ولی به امید خدا تصویب می شود و دراین صورت پارس آباد قطب بزرگ اقتصادی کشور می شود.
او تشریح کرد: برای فرودگاه پارس آباد 100 میلیارد ریال از محل منابع ملی باید اختصاص یابد و پروازهای اردبیل - باکو و اردبیل - وان نیز تا عید برقرار شود.
شکور پورحسین نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: بازگشایی فرودگاه پارس آباد یکی از مطالبات جدی مردم منطقه مغان بود که امروز محقق شد.
او افزود: مغان ظرفیت های بالایی دارد و ما در کمیسیون مشترک همکاری ایران و آذربایجان مرزها را به عوان یک فرصت نه تهدید برانداز کردیم و در این کمیسیون همکاری های سیاسی و اقتصادی با کشور آذربایجان توسعه خواهد یافت.
وی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری شهرستان پارس آباد را متحول می کند و بازگشایی فرودگاه مغان هم بستر خوبی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی است.

فرودگاه پارس آباد در سال 52 برای پروازهای سبک احداث شده بود. این فرودگاه که فعالیتی منظم نداشت از پنج سال پیش به علت تخریب و مستهلک بودن ساختمان و باند و تجهیزات آن تعطیل شد.
با کمک دولت تدبیر و امید بازسازی فرودگاه پارس آباد در سالهای اخیر شتاب بیشتری گرفت، برای بازسازی باند پرواز فرودگاه به طول سه کیلومتر با سه لایه آسفالت، محوطه سازی، فنس کشی و توسعه و بازسازی ساختمان فرودگاه بیش از 200 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرودگاه پارس آباد پیش از این فقط قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سبک را داشت که با توسعه زیر ساخت ها و تجهیزات و ارتقای آن انواع هواپیما ها از جمله فوکر و ایرباس نیز می توانند به این فرودگاه پرواز داشته باشند.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار مرز جمهوری آذربایجان واقع می باشد. فرودگاه این شرکت نخستین فرودگاه احداثی در استان اردبیل می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.