رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بانک‌ها با تعلل در پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران سبب تضییع اموال شده و دلسردی سرمایه‌گذاران را سبب می‌شوند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در اردبیل اولویت اصلی و اساسی مسئولان باید قرار گیرد و هرگونه تعلل در واگذاری تسهیلات به سرمایه‌گذاران سبب تضیی اموال آنان می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه پرونده‌ طرح‌های مصوب شده در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران به محض ورود به سیستم بانکی باید مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم در خصوص ارائه تسهیلات صادر شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از بانک‌ها با دور زدن قانون می‌خواهند جلوی سرمایه‌گذاری در استان را بگیرند که انتظار می‌رود با برخورد قانونی با این بانک‌ها زمینه برای حضور سرمایه‌گذران طرح‌های مختلف در اردبیل بیش از پیش فراهم شود.
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با تاکید بر اینکه بانک‌های عامل در تعیین تکلیف بدهی و معوقات واحدهای تولیدی و صنعتی با دید حمایتی و رافت ورود پیدا کنند تا فضای کسب و کار دچار اختلال نشود، گفت: احبان اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی در استان با تنگناهای مالی و عدم پرداخت تسهیلات با نرخ سود پائین مواجه هستند خاطرنشان کرد: در سالجاری بیشترین موضوع رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی روی مسایل بانکی و مالی متمرکز شده که سعی کردیم در قالب جلسات کمیته حمایت قضایی مشکلات فراروی رونق تولید و اشتغال را به نوعی برطرف کنیم.
پیرموذن اضافه کرد: بدهی صاحبان واحدهای تولیدی به بانک‌ها نباید سبب شود تان این واحدها به تعطیلی کشیده شود بلکه انتظار داریم بانک‌ها با ورود عالمانه و تفسیر قانون به نفع سرمایه‌گذاران این افراد را برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی در استان بیش از پیش تشویق کنند.
در این جلسه مسایل و مشکلات چهار طرح تولیدی و سرمایه‌گذاری در اردبیل اعم از طرح موج‌های آبی، شرکت کشتارگاه صنعتی دام مغان، مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در دست احداث و شرکت تعاونی 1510 بانوان الزهرا کوثر مطرح و نسبت به رفع موانع آنها دستورات لازم صادر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.