به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در نشستی با اهالی روستای یلوجه از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: مقاومت در مقابل طرح های سرمایه گذاری در منطقه منجر به خالی شدن روستاها از سکنه ، افزایش جمعیت سالمند ، کاهش جمعیت جوان در روستاها و روند کاهش جمعیت شهرستان خواهد شد.
وی با تاکید بر اجرای کارها از مجرای قانونی و احترام به قانون برای پیشرفت ، آبادانی و توسعه خلخال گفت: تمکین به قانون و احترام به اقدامات حاکمیتی دولت از سوی مردم منجر به حل مشکلات اجتماعی شده و توسعه مناطق مختلف روستایی را بهمراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مدیریت پسماند و زباله های شهری و روستایی یکی از وظایف مهم حاکمیتی مسئولان اجرایی شهرستان در پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و رفع تهدید خطر سلامتی مردم است اظهار کرد: محل جدید سایت بازیافت زباله در منطقه یلوجه تنها برای حل مشکل زباله های شهر خلخال نبوده و این محل برای انتقال همه زباله های روستایی شهرستان و بازیافت و دفن بهداشتی زباله ها و برطرف شدن همیشگی معضل زباله های شهرستان خلخال پیش بینی شده است.
وی گفت: با اجرای طرح راه اندازی سایت جدید زباله ها در محل جدید با رعایت موازین مربوط به پیشگیری از هرگونه آلودگی های زیست محیطی منطقه موافق هستیم ، در عین حال از شهرداری خلخال و مجری این طرح نیز انتظار رعایت حق و حقوق مردم را در محل اجرای طرح داریم.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته 16 هکتار از اراضی ملی واقع در حوالی روستای یلوجه با رعایت موازین مربوط به راه اندازی سایت زباله و استعلام از مراجع قانونی ذیربط از سوی اداره منابع طبیعی و مدیریت جهاد کشاورزی جهت اجرای طرح پسماند زباله های شهرستان به شهرداری واگذار شده است.
او افزود: اگر فرد و یا افرادی معتقد به داشتن حق و حقوقی در اراضی واگذار شده ملی به این طرح هستند می توانند از مجرای قانون نسبت به احقاق حق خود اقدام کنند ولی هرگونه مقاومت غیر قانونی و فاقد دلیل قانونی از سوی هیچ کس پسندیده و قابل قبول نیست.
وی گفت: با راه اندازی سیستم های بازیافت زباله در محل سایت جدید علاوه بر حل معضل اجتماعی زباله و مدیریت درست آن زمینه برای اشتغال تعدادی از بیکاران نیز در این محل فراهم خواهد شد.
تعدادی از اهالی روستای یلوجه نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود در خصوص راه اندازی سایت جدید زباله های خلخال پرداخته و خواستار توجه به خواسته آنها در مخالفت با اجرای این طرح در منطقه مجاور روستا و محل سکونت خود شدند.
2 روز پیش فاطمه جوادی شهردار خلخال به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به صدور مجوز از سوی شورای تامین شهرستان در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی برای راه اندازی سایت جدید زباله ها در منطقه یلوجه وجود ندارد.
او افزود: با هدف جلب رضایت اهالی روستاهای مجاور محل جدید سایت زباله های این شهر و با مذاکرات صورت گرفته با اهالی 2 روستای یلوجه و شیخ جانلو که در مجاورت محل سایت جدید دفن زباله های شهر خلخال قرار دارند موافقت اهالی برای راه اندازی این پروژه جلب شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.