شهردار اردبیل گفـت: با آغاز فعالیت شورای پنجم و پیگیری شهرداری اردبیل تاکنون 200 میلیارد تومان پروژه مشارکتی با بخش خصوصی به تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری رسیده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: از این میزان تاکنون برای سرمایه‌گذاران به ارزش 100 میلیارد تومان موافقت اصولی و مصوبه اجرایی صادر شده که قطعا با همراهی اعضای شورای شهر این پروژه‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مشارکتی به ارزش 100 میلیارد تومان در شورا در حال بررسی است که امیدواریم تا پایان سال زمینه اجرایی همه این پروژه‌های مشارکتی در حوزه‌های مختلف فراهم آید.
شهردار اردبیل این اقدام را از افتخارات دور جدید شورا و تعامل و همراهی خوب شورا با شهرداری خواند و اضافه کرد: 3 میلیارد تومان پروژه نیز در شهرداری در حال بررسی است که بعد از تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری به شورای شهر ارجاع داده می‌شود.
لطف‌اللهیان گفت: با توجه به منابع مالی محدود شهرداری قطعا اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در توسعه و عمران و آبادانی شهر اردبیل موثر خواهد بود.
راه‌اندازی مدیریت مستقل حسابرسی در شهرداری اردبیل
شهردار اردبیل در ادامه در مورد حسابرسی از شهرداری در سال‌های اخیر اظهار کرد: براساس حسابرسی انجام شده در سال 94 وضعیت ما در همه موارد جز سازمان عمران مطلوب بوده به طوری که در همه این موارد مهم حسابرس وضعیت را مطلوب گزارش کرده است به طوری که در هیچ یک از موارد حسابرسی شرایط مردودی را شاهد نبودیم.
لطف‌اللهیان با بیان اینکه حسابرسی از شهرداری در سال‌های اخیر در حیطه اختیارات شورا بوده و آنها در تعیین و ارجاع کار به یک حسابرس دخیل بوده‌اند، بیان کرد: حسابرسی در شهرداری برخلاف مبنای قانون تجارت بوده و ما بر مبنای آئین‌نامه‌های مالی معاملاتی شهرداری متفاوت از قانون تجارت جهانی عملیات حسابرسی را انجام می‌دهیم.
وی افزود: براساس ابلاغ جدید وزارت کشور در راه‌اندازی مدیریت مستقل حسابرسی در شهرداری‌ها ما نیز در روزهای گذشته مدیریت مستقل حسابرسی را در شهرداری راه‌اندازی کردیم و یک مدیر باسابقه را در این زمینه انتخاب کردیم.
شهردار اردبیل گفت: در کنار حسابرسی بیرون از مجموعه شهرداری با فعال شدن این مدیریت کار ما به صورت دقیق و منسجم اتفاق خواهد افتاد.
لطف‌اللهیان در مورد درخواست اعضای شورای شهر مبنی بر تکمیل پروژه خیابان 45 متری آقاباقر خاطرنشان کرد: ما در تملک و رفع معارض در این منطقه با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم با حل این مشکل و اراضی که تملک می‌کنیم به سرعت بتوانیم تکمیل این پروژه را شاهد باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.