بهبود علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر خلاف گذشته که دریافت تسهیلات بانکی مربوط به خرید ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی به سختی صورت گرفته و این کار با محدودیت های اداری و بانکی همراه بود ،دریافت تسهیلات خرید ادوات مکانیزاسیون کشاورزی به سهولت و با معرفی مدیریت جهاد کشاورزی به بانک های عامل ممکن شده است.
وی گفت: محدودیت های تسهیلاتی گذشته موجب بی رغبتی کشاورزان خلخال از کشاورزی مدرن و استفاده از ادوات کشاورزی مکانیزه برای خروج از کشاورزی سنتی شده بود.
وی اظهار کرد: در سال جاری 87 نفر از مجریان و متقاضیان اجرای طرح های مکانیزاسیون کشاورزی با معرفی به بانک های عامل موفق به دریافت 2 میلیارد و 134میلیون ریال تسهیلات بانکی در مکانیزه کردن کشاورزی ،کشاورزی مدرن ،خرید تراکتور ، ادوات دنباله بند و سایر امکانات مورد نیاز برای افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی شده اند.
وی گفت: امسال علاوه بر طرح های مکانیزاسیون 30 طرح اشتغال زای کشاورزی معرفی شده از خلخال به مرکز استان برای دریافت هفت میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت در کارگروه استان اردبیل مورد تایید قرار گرفته است.
علیزاده اظهار کرد: 164 طرح کشاورزی مجریان و متقاضیان طرح های اشتغال زا در خلخال برای دریافت بیش از 160 میلیارد ریال تسهیلات بانکی آماده برای معرفی به بانک های عامل و دریافت این گونه تسهیلات است.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. میزان تولید باغی سالانه این شهرستان 95 هزار تن انواع میوه و میزان تولیدات زراعی نیز 35 هزار تن است که با احتساب تولید دامی آورده سالانه بخش کشاورزی این شهرستان بالغ بر سه هزار میلیارد ریال است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.