بهروز رزمی روز سه شنبه در نشستی با فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان افزود: طبق پروتوکل بین ایران و آذربایجان حداکثر ضریب نفوذ آنتن 2 کیلومتر در خاک کشور همسایه می باشد که در صورت عدم رعایت این موضوع به لحاظ حقوق بین المللی دچار مشکل خواهیم شد.
او گفت: در حال حاضر به طور موقت طرح وزارت برای حل این مشکل اطلاع رسانی و آموزش مشترکان برای تنظیم گوشی های تلفن همراه می باشد.
وی به درخواست و پیگیری 93 آنتن سایت های BTS برای حل مشکل استان اردبیل از وزارت مربوطه اشاره کرد و افزود: 17 دستگاه از این آنتن ها برای رفع مشکل شهرستان پارس آباد در نظر گرفته خواهد شد.
وی همچنین از پوشش اینترنت 4 G همراه در 200 روستای شهرستان پارس آباد تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه پایدار روستایی قدم های خوبی برداشته و در این راستا در فاز اول از 60 هزار روستای کشور یک هزار روستا برای ارتقای سطح ICT انتخاب شده است.
او افزود: سهم استان اردبیل از این تعداد 25 روستا است و سه روستای شهرستان پارس آباد هم در اجرای این طرح از تجهیزات ATM برخوردار خواهند شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری پارس آباد ، فرماندار پارس آباد هم در این نشست بر حل مشکل رومینگ تلفن همراه و همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل و دانشگاها در حوزه فناوری الکترونیک و کمک به اشتغال مولد و پایدار تاکید کرد.
اکبر صمدی افزود: همایش آموزشی و اطلاع رسانی تجارت الکترونیک و ICT اوایل اسفند با مشارکت دانشگاهها و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در پارس آباد برگزار می شود.
او با اشاره به رشد مثبت جمعیت شهرستان پارس آباد و دومین شهرستان بزرگ بودن و مرکزیت خدمات رسانی پارس آباد برای بیش از 400 هزار جمعیت شهرها و روستاهای منطقه و قسمتی از شهرهای استان آذربایجان شرقی گفت: ارتباط بین دانشگاهها و با اداره کل ارتباطات و فناوری باید افزایش یافته و در تخصیص امکانات و تجهیزات و منابع زیرساختی به شهرستان شاخص های جمعیتی در نظر گرفته شود.
صمدی همچنین با بیان اینکه بیش از 30 هزار نفر از جمعیت روستایی این شهرستان جز روستاهای واقع در نوار مرزی شهرستان می باشد افزود: مشکل رومینگ آنتن تلفن همراه برای مردم این روستاها در شان این شهرستان نیست.
او تشریح کرد: در برخی از روستاها و قسمتی از شهرهای مرزی آنتن اپراتورهای تلفن همراه کشورمان پوشش نداشته و یا کیفیت آن ضعیف می باشد اما آنتن کشور همسایه با قدرت بالایی ارائه می شود که باعث تحمیل هزینه های رومینگ به همشهریان می شود.
وی بر تامین زیرساخت های مخابراتی و نصب دکل ها و سایت های BTS و فعال کردن اپراتور های تلفن همراه و ارائه فیبر نوری با هزینه پایین به واحدهای دانشگاهی و تحقیقاتی و صنایع متقاضی تاکید کرد و خواستار تقویت زمینه های فعالیت های کسب و کار و تجارت الکترونیک در این منطقه شد.
بیله سوار و پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارند.
از 10 شهرستان استان اردبیل پنج شهرستان دارای مرزی مشترک به طول 382 کیلومتر با جمهوری آذربایجان می باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.