به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار محمدرضا نقدی ، عصر دوشنبه در مراسم یادواره ملی شهدای روستای نیارق از توابع استان اردبیل افزود : دست کم در دو ماه گذشته ملت انقلابی و قهرمان ایران در چند مورد سیلی محکمی به گوش سردمداران استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا زده اند.
او فرار و شکست تروریست های داعش در سوریه و عراق ؛ افتضاح توطئه آمریکا در لبنان و شکست خوردن سناریویی که درباره نخست وزیر این کشور به منظور ازبین بردن وحدت مسلمانان شیعه و سنی طراحی شده بود ، ایستادگی و مقاومت دلیرانه مردم یمن در مقابل زورگویی ها و بمباران های رژیم سعودی و و کشته شدن علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق این کشور که ازسوی آمریکا به منظور سرکوب قیام مردم یمن تعیین شده بود و نیز شکست طرح آمریکا درباره فلسطین اشغالی که سیاستمداران غرب بیش از 15 سال برای آن مطالعه کرده بودند اما با یک اقدام مضحک و نسنجیده دونالد ترامپ و اعلام تصمیم تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که باعث شد دوباره فلسطین به موضوع روز و اصلی جهان تبدیل شود را ازجمله این موارد دانست. وی گفت : همه این موفقیت ها در سایه الطاف الهی و تحقق وعده حق در ارتباط با پیروزی مسلمانان مقاوم و مبارز در برابر ظلم و طاغوت بوده است.
وی اظهار کرد : دولمتردان آمریکا و بعضی کشورهای غرب در تازه ترین توطئه خود با بهانه کردن بعضی مشکل های اقتصادی در ایران خواستند تا از این وضعیت به نفع اهداف نامبارکشان بهره بگیرند و به خیال خود با کشاندن کشور به آشوب به واسطه انجام بعضی تحرکات به این مرز و بوم و مردم انقلابی ایران ضربه بزنند.
وی ادامه داد : اما همه جهانیان دیدند که ملت با بصیرت ایران یکصدا و یک دل به توطئه گران اعلام کردند که ما از آزادی های کامل برای بیان مشکل ها و طرح اعتراض ها در کشورمان برخورداریم و به هیچ دولت بیگانه ای اجازه تصمیم گیری درباره آینده و سرنوشتمان و مداخله در امور داخلی کشورمان را نمی دهیم.
وی از مردم خواست که مبادا به واسطه بعضی وسوسه های شیطانی و تحریک شدن حس زیاده خواهی از مسیر درست منحرف و خدای ناکرده در پیمودن ادامه راه دچار سستی و ناامیدی شوند.
سردار نقدی ، در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های آگاهانه مردم روستای نیارق و قیامشان در چنین روزی بر علیه طاغوت گفت : امروز همه آرامش و امنیت ، پیشرفتها ، عظمت و عزت مردم ایران را مدیون شهیدان گرانقدری می باشیم که بسیاری از این عزیزان همه هستی خودشان را در راه اسلام ، میهن و حفظ کرامت انسانی مردم این دیار و برقراری حاکمیت اسلامی در ایران دادند اما خودشان حتی برای یک دقیقه نیز از این نعمت ها بهره مند نشدند.
وی آزادی و آزاد بودن را عطیه بزرگ خداوند به بندگانش دانست و خاطرنشان کرد در قرآن مجید تصریح شده است که هیچ انسانی نباید زیر بار زورگویی و ظلم افراد دیگر و حاکمان ظالم برود حتی اگر گروه ظالم از قدرت و نیروی به مراتب بیشتر برخوردار باشد.
وی یادآوری کرد : شهیدان که با دست خالی و یا با توسل به هر ابزاری که در اختیارشان بود به جنگ زورگویان و حاکمان جبار رفتند و تا نثار جانشان در برابر ستم ها مقاومت کردند در واقع با این عملشان به ما نیز ایستادگی در برابر جابران را آموختند.
او به شیوه های گوناگون بدخواهان این مرز و بوم در مبارزه علیه ملت انقلابی و با بصیرت ایران اشاره کرد و گفت : استکبار جهانی ابتدا با جنگ مستقیم نظامی و بعد از آن به واسطه تهاجم علیه ارزش های فرهنگی به این کار مبادرت کرد و اینک می خواهد با جنگ اقتصادی و در سختی و تنگنای معیشتی قرار دادن مردم ایران به اهداف پلید خود برسد اما بطور قطع ایستادگی این ملت همچون گذشته دشمنان این مرز و بوم را ناامید و توطئه هایشان را نقش بر آب خواهد کرد.
سردار نقدی ، وجود رهبری خردمند و عادل را یک نعمت بزرگ برای ملت ایران دانست که به واسطه عمل این مردم به آموزه های دین مبین اسلام و فرامین الهی نصیبشان شده است.
او گفت : دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، ولایت فقیه را مساوی با دیکتاتوری می دانستند اما امام خمینی (ره) می فرمود ولایت فقیه ضد دیکتاتوری و استبداد است و اکنون به عینه همگان شاهدیم که رهبر ایران مدافع حقوق ملت بوده و به لحاظ ساده زیستی و داشتن دیگر خصوصیات انسانی ، جهانیان به این ملت به خاطر داشتن چنین رهبری غبطه می خورند.
امام جمعه شهرستان نمین نیز در ابتدای این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان این یادواره گفت : در دوران انقلاب اسلامی اتفاق های مهمی در ایران روی داد اما اینکه اهالی یک روستا به شکل آگاهانه و خودجوش اینگونه در برابر ستم های حکومت طاغوتی قیام کنند بی نظیر است.
حجت الاسلام یوسف زاده ، خواستار ثبت قیام تاریخی مردم روستای نیارق در تقویم کشورمان ، ترتیب دیدار همه ساله خانواده های شهیدان و ایثارگران منطقه با مقام معظم رهبری در این روز و نیز تبدیل این روستا به لحاظ دارا بودن شاخصه های لازم به شهر شد.
مداحلی و شعرخوانی در وصف مقام شامخ شهیدان از دیگر برنامه های جنبی این یادواره که در مسجد جامع روستای نیارق برگزار شد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در روز 18 دی ماه سال 1357 مردم انقلابی روستای نیارق از توابع شهرستان نمین واقع در 30 کیلومتری شرق شهر اردبیل در حین شرکت در مراسم عزاداری های محرم تظاهرات گسترده ای علیه حکومت پهلوی ترتیب داده و به طرفداری از امام خمینی و آرمانهایش شعار دادند.
نیروهای انتظامی و ماموران پاسگاه مستقر در منطقه به این تظاهرات اهالی نیارق یورش برده و تعداد هفت نفر از جوانان و دیگر اهالی این روستا را شهید و تعدادی را نیز زخمی کردند که چند نفر از بانوان و دختران این روستا نیز از جمله شهدای این روز روستا می باشند.
اهالی روستای نیارق که در دفاع مقدس حضوری گسترده داشتند تعداد 20 شهید نیز در راه دفاع از اسلام و میهن تقدیم کردند.
6019
خبرنگار : مسعود وسیله
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.