به گزارش خبرنگار ایرنا ، یوسف خدادادی روز دوشنبه در آئین بازگشایی مرکز مشاوره پیش از ازدواج اردبیل افزود: از امروز به طور رسمی مرکز مشاوره ازدواج در اردبیل راه اندازی می شود تا شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم.
وی از شناسایی 17 عامل اصلی طلاق در استان خبر داد و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته ضعف مهارت های رفتاری و گفتاری و عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر مهمترین علل طلاق می باشد.
وی با اشاره به نقش مشاوره در کاهش معضلات اجتماعی به ویژه طلاق اظهار کرد: امسال در استان اردبیل به علت مشاوره های درست 40 درصد طلاق های توافقی زوجین منجر به سازش شده است.
وی بیان کرد: این امر بیانگر نقش بسیار مهم مشاوره و مداخله به موقع در ممانعت از وقوع طلاق و کاهش آسیب های اجتماعی است.
خدادی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال طلاق در استان اردبیل روند کاهشی در مقایسه با پارسال دارد، اضافه کرد: با این حال باز هم متاسفانه مراجعه زوجین به دستگاه قضایی به علت اختلاف، عدم تفاهم و شناخت کافی که منجر به طلاق می شود زیاد است.
وی تاکید کرد: علاوه بر این ضعف مهارت گفتاری یکی از عوامل طلاق است که در استان حتی در مشاهده می شود و به یکی از علل بروز خشونت تبدیل شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیماری های روحی روانی و وجود ضعف در روابط اجتماعی را از دیگر علل طلاق در جامعه دانست و افزود: شاید آموزش قبل از ازدواج تنها راه حل و راهکار نباشد ولی یکی از راهکارهای مهم در کاهش معضل طلاق در جامعه است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.