دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: تلاش می‌کنیم تا در قالب یک برنامه آموزشی مدون تیم‌های امدادرسانی روستائی را تقویت و به توانمندی آنها کمک کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمود محمدی نسب در مراسم تجلیل از داوطلبین و امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مجتمع فدک اظهار کرد: در زلزله‌های دو ماه اخیر در برخی از استان‌ها عمده مناطق آسیب‌دیده مربوط به واحدهای مسکونی روستائی بوده که گاه به دلیل شدت زلزله تخریب و یا دچار آسیبی جدی شده‌اند.
وی با بیان اینکه زمین لرزه‌های متعدد و پی در پی در دو ماه اخیر آثار مخربی را در کرمانشاه و برخی از شهرها و روستاهای کرمان به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: وقوع این زمین لرزه‌ها خسارت زیادی را متوجه مردم کرده است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر کشورمان با بکارگیری تمام توان خود تلاش کرده است تا در همه شهرهای زلزله‌زده و روستاها خدمات امدادرسانی را انجام دهد به طوری که این سرعت امدادرسانی سبب شد تا از عمق فاجعه در این مناطق کاسته شود. 
محمدی نسب ضرورت ساماندهی نیروهای داوطلب هلال احمر را برای افزایش سرعت امدادرسانی در کشور یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه هم در مناطق شهری و هم روستایی اکیپ‌های واکنش سریع ما به حالت آماده باش درآمده‌اند تا با یک فراخوان زمینه حضور و اعزام آنها به مناطق حادثه دیده فراهم آید.
وی با بیان اینکه استان اردبیل در تشکیل تیم‌های امداد شهری و روستایی جزو استان‌های موفق و پیشروست، تصریح کرد: اصلی‌ترین رویکرد ما بر این است تا با امدادرسانی سریع و موثر تسکینی بر آلام حادثه‌دیدگان باشیم تا زمینه کاهش تلفات و مخاطرات فراهم آید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.