مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری در فصل زمستان این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی زاده به ضرورت معرفی قابلیت های گردشگری زمستانی استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اردبیل در طبیعت و تاریخ خود جاذبه‌های متعدد گردشگری دارد، اضافه کرد: انتظار می‌رود تمامی دستگاه های اجرایی در معرفی پتانسیل های گردشگری، میراث فرهنگی استان را یاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به برگزاری جشنواره زمستانی سرعین از 18 اسفند ماه اشاره و تاکید کرد: در این جشنواره که به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید برنامه های جذاب و متنوع هنری و ورزشی پیش بینی شده است.

حاجی زاده تصریح کرد: با همکاری مسئولان شهرستان سرعین و بخش خصوصی برگزاری مسابقات اسکی، جشنواره آدم برفی، بازی‌های بومی محلی، شعر و موسیقی و دعوت از هنرمندان به نام کشوری پیش بینی شده است.

وی همچنین به برگزاری مسابقات اسکی در سرعین نیز اشاره و تاکید کرد: رویدادهای ورزشی فرصت مطلوبی برای معرفی جاذبه های زمستان اردبیل است و اسکی یکی از ورزش های مهیج و پرطرفدار است که می تواند بخشی از جاذبه های استان را معرفی کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در بیدارسازی زمستان اردبیل اداره کل ورزش و جوانان استان می تواند بیشترین دستگیری را از ما داشته و رویدادهای ورزشی مرتبط با کوه و برف را با هدف معرفی گردشگری زمستانی معرفی کند.

حاجی زاده همچنین به حضور اردبیل در یادزهمین نمایشگاه بین المللی  گرشگری، هنلداری و صنایع وابسته در تهران اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از سه لغایت شش بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت مطلوبی برای معرفی قابلیت های گردشگری استان اردبیل خواهد بود و در نظر داریم با برگزاری برنامه های متنوع مواریث فرهنگی، صنایع دستی و قابلیت های گردشگری استان را معرفی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین در خصوص ثبت جهانی کوه سبلان خواستار مساعدت استان در تامین مالی مطالعات اجرای این طرح شد.

حاجی زاده با بیان اینکه مطالعات ثبت جهانی نیازمند 750 میلیون تومان اعتبار است، اضافه کرد: ثبت جهانی فرصت حفاظت ویژه از کوه سبلان که یکی از کوه های مقدس کشور است را فراهم خواهد ساخت.

وی تاکید کرد: از سویی ثبت جهانی خود فی نفسه تبلیغ یک اثر محسوب می‌شود و این اقدام می‌تواند صعودهای حرفه ای به کوه سبلان در سطح بین المللی را تبلیغ و معرفی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.