رباب عزیزخانی روز یکشنبه در نشستی با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل مشارکت خیرین در این پروژه های عمرانی را قابل تحسین دانست و افزود: در ساخت، تکمیل و تجهیز این کتابخانه ها فرمانداران و بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم چی مشارکت کردند.
وی به افتتاح کتابخانه مرکزی بیله سوار با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه عمومی روستای شام اسبی اردبیل با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در ماه های آینده اشاره کرد و گفت: تکمیل این پروژه ها نیازمند حمایت مسوولان استان است.
عزیزخانی همچنین تکمیل و تجهیز سالن همایش کتابخانه مرکزی اردبیل را از جمله مهم ترین نیازهای عمرانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان دانست.
او اظهار کرد: در صورت حمایت مسوولان و افتتاح این سالن شاهد برگزاری بسیاری از مراسم فرهنگی و استانی در این مرکز خواهیم بود.
به گزارش ایرنا از کتابخانه های عمومی اردبیل، بهروز ندایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل هم در این نشست به اهمیت کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی و علمی اشاره کرد و گفت: با رشد و کمی و توسعه کیفی کتابخانه های عمومی شاهد کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و بزه های کیفری خواهیم بود.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر 10 دقیقه است.
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و به گفته مسوولان فرهنگی دلیل اصلی آن آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.
13 باب کتابخانه عمومی نهادی و هفت باب کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل فعال است و در این کتابخانه ها به بیش از 17 هزار و 400نفر خدمات ارائه می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.