به گزارش ایرنا ، روح الله نوروز زاده روز پنجشنبه در جلسه رفع تداخلات افزود: جلسات کمیسیون استانی رفع تداخلات با هدف بررسی پرونده های تداخلات شهرستان گرمی روستای قره آغاج علیا و سفلی به پلاک 49 اصلی شهرستان اردبیل و روستای تازه کند رضا آباد به پلاک 130 اصلی و همچنین از شهرستان سرعین روستای لاطران به پلاک 315 اصلی برگزار شد.
او هدف از برگزاری این جلسه را اجرای ماده 3 آئین نامه اجرایی تبصره 3 الحاقی ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده 54 ، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ذکر کرد.
وی گفت: طرح جامع کاداستر و نقشه برداری از اراضی کشاورزی و مشخص کردن حد مرز زمین های زراعی با منابع طبیعی برای همیشه به مسائل و مشکلات مربوط به تداخل پایان خواهد داد و جلو سوء استفاده کنندگان از منابع طبیعی گرفته خواهد شد.
نوروز زاده افزود: با رفع تداخل اراضی زارعی با منابع طبیعی موانع تولید برداشته شده و زارع می تواند با خیال آسوده به تولید مشغول باشد.
به گفته او ، مشکلات مربوط به اهالی روستای قره آغاج علیا و سفلی و همچنین روستای لاطران شهرستان سرعین برطرف شده و پرونده روستاهایی که در استان در زمینه تداخل مشکل دارند مورد بررسی قرار گرفته و عملا موانع تولید از میان برداشته خواهد شد.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
مراتع استان اردبیل با وسعت یک میلیون و 15 هزار هکتار حدود 8.56 درصد از وسعت استان را به خود اختصاص داده و از این میزان به طور تقریبی 477 هزار هکتار از نوع درجه یک (خوب) و 507 هزار هکتار از نوع درجه 2 (متوسط) و 31 هزار هکتار نیز از نوع درجه سه (فقیر) می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.