به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو عصر پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود : از این مبلغ مناطق روستایی ؛ مرزی ؛ عشایری و نواحی صنعتی و شهرک های روستایی صنعتی و شهرهای با جمعیت زیر 10 هزار نفر می توانند به منظور ایجاد اشتغال پایدار بهره مند شوند.
وی این موقعیت را یک فرصت خوب برای موضوع اشتغال در استان اردبیل دانست و اظهار کرد : باتوجه به اینکه صندوق توسعه ملی آمادگی دارد تا به تناسب جذب تسهیلات ، مبالغ بیشتری را نیز در اختیار استانها قرار دهد باید مدیران و بانک ها شرایط را برای جذب هرچه بیشتر این تسهیلات فراهم کنند.
او گفت : شیوه نامه پرداخت این تسهیلات امروز ازسوی صندوق توسعه ملی ابلاغ می شود.
بهنامجو همچنین گفت : تعیین نمایندگانی به عنوان مشاوران سرمایه گذاری در دو موضوع دریافت تسهیلات بانکی و نیز تهیه زمین مناسب برای سرمایه گذاری در استان اردبیل ضروری است و کار این افراد باید بررسی روند سرمایه گذاری و اطلاع رسانی دقیق و مناسب به منظور کاهش فرآیند ناشی از روند بوروکراسی اداری در سرمایه گذاری های صنعتی و تولیدی باشد.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه مبلغ سقف تسهیلات بانکی دولت در استان اردبیل پنج هزار و 640 میلیارد ریال می باشد افزود : براساس اعلام رسمی تاکنون مبلغ یک هزار و 330 میلیارد ریال از این تسهیلات اجرایی شده است.

** رشد جایگاه استان اردبیل از 18 به 12 در پرداخت تسهیلات بانکی
استاندار اردبیل همچنین رشد جایگاه استان در ارتباط با پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های تولیدی و اشتغال زای مصوب کارگروه تسهیل از رتبه 18 به رتبه 12 در کشور را یک موفقیت مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: این موفقیت در سایه همکاری مناسب مدیران ، بانک های عامل و سرمایه گذاران حاصل شده است.
بهنامجو ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال رتبه استان اردبیل در این ارتباط به ردیف های پنج استان برتر ایران ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا ، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت اردبیل نیز در این نشست اعلام کرد که تاکنون یک هزار و 530 میلیارد ریال تسهیلات برای 54 طرح صنعتی و 84 طرح کشاورزی در بخش تسهیلات رونق تولید در این استان داده شده است.
سید حامد عاملی ؛ افزود : سرمایه گذاری های با مبالغ کلان دارای توجیه اقتصادی مناسب و فواید مثبت دیگری می باشند و به همین منظور حمایت از اینگونه طرح ها و قائل نشدن سقف برای سرمایه گذاری ضرورت دارد.
وی همچنین خواستار پرداخت یارانه تولید به واحدهای تولیدی براساس میزان ایجاد اشتغال هر واحد شد.
6019/6016
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.