علی نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شماری از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی راکد بودند که با پرداخت تسهیلات بانکی فعالیت خود را از سر گرفته و علاوه بر تثبیت اشتغال منجر به اشتغال جدید هم شده اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: سال گذشته 29 واحد تولیدی و امسال هم 16 واحد تولیدی در این شهرک ها از رکود خارج شدند که در اثر این فعالیت دوباره زمینه اشتغال 367 نفر فراهم شد.
نظری با اشاره به اشتغالزایی یک هزار و 56 نفر در شهرک های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: این تعداد اشتغال جز برنامه های اقتصاد مقاومتی است و در حال حاضر بالای 50 درصد آن محقق شده و بقیه نیز تا پایان سال تحقق می یابد.
وی اضافه کرد: یک تعداد از این اشتغال ها در بخش رونق تولید و تعداد دیگر آن هم در بخش خوشه های صنعتی جدید قابل تحقق است.
نظری اضافه کرد: به رغم مشکلات موجود در واحد های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی ،تولید اکثر این واحد ها علاوه بر تامین نیاز های داخلی به کشورهای همسایه صادر می شود .
به گفته وی ، در دولت تدبیر و امید حمایت از فعال شدن واحد های تولیدی مورد تاکید قرار گرفته و امید است این حمایت ها بیش از گذشته شامل حال واحد های تولیدی و صنعتی استان شود تا شاهد اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان باشیم .
وی تامین زیر ساخت های لازم در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل را یادآور شد و گفت: تمامی زیرساخت های لازم اعم از آب، برق، گاز، تصفیه‌خانه، فیبرنوری و ساختمان آتش‌نشانی و اینترنت در این شهرک فعال شده است.
16 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل فعال است ، تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.