همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله به همت اداره کل هواشناسی استان اردبیل اولین گیرنده تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی در اردبیل راه‌اندازی شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در اداره کل هواشناسی استان اردبیل برگزار شد مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در سخنانی با گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله اظهار کرد: در کاهش مخاطرات طبیعی پیش‌بینی‌های هواشناسی یکی از مهمترین عناصر در به حداقل رساندن آسیب‌های احتمالی است که امروزه هواشناسی با مجهز شدن به امکانات روز و مدرن در تلاش برای اطلاع‌‌رسانی سریع و به موقع از وضعیت جوی و آب و هوایی است. 
علی دولتی‌مهر با بیان اینکه در چند سال اخیر استان اردبیل نیز به تجهیزات و امکانات مدرن هواشناسی مجهز شده است، خاطرنشان کرد: یکی از این تجهیزات نصب گیرنده تصاویر ماهواره‌ای با قابلیت بسیار بالا در ثبت شرایط جوی و پیش‌بینی‌ها به شکل کوتاه‌مدت است که با دقت بسیار بالایی این کار امکانپذیر است. 
وی افزود: ما سعی کردیم با تامین اعتبار از طریق سازمان هواشناسی به صورت ملی اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این تجهیزات را به ارزش 95 میلیون تومان تامین و نسبت به نصب و راه‌اندازی این گیرنده مجهز ماهواره‌ای اقدام کنیم. 
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با نصب این سیستم پیش‌بینی‌های دقیقی را در کوتاه مدت از وضعیت جوی و رخدادهای احتمالی خواهیم داشت به طوری که با مجهز شدن استان به این سامانه ماهواره‌ای ما قادر خواهیم بود گزارش‌های لحظه‌ای از اغتشاشات جوی را که در کره زمین رخ می‌دهد مورد رصد و پیش‌بینی قرار دهیم. 
دولتی‌مهر تصریح کرد: ما در کنار نصب این تجهیزات به زودی رادار هواشناسی را نیز در شمال استان و در منطقه گرمی به بهره‌‌برداری خواهیم رساند تا امکان پوشش کامل در پیش‌آگاهی‌ها برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جوی در سطح استان و شهرستان‌های مختلف فراهم آید. وی نقش تاثیرگذار هواشناسی را در اطلاع‌رسانی سریع از رخدادهای جوی و اقلیمی در مناطق مختلف یادآور شد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا همزمان با پیشرفت‌های تجهیزاتی و امکانات به روز هواشناسی در سطح دنیا بتوانیم پیش‌بینی‌های دقیقی را به صورت کوتاه‌مدت و میان‌مدت در استان شاهد باشیم
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.