به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه خلخال افزود: ساخت پل معلق ، تجهیزات زیپ لاین ، رصد خانه ، قصر چوب و چند طرح گردشگری بزرگ در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال همراه با اجرای طرح های زیرساخت از سوی دولت در این منطقه از جمله اقدامات صورت گرفته برای توسعه صنعت گردشگری خلخال است.
او گفت: برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی امسال مجریان این طرح ها برای دریافت 100 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه ادامه فعالیت کارخانه نئوپان خلخال در شرایط فعلی بدلیل نداشتن توان رقابت محصولت تولیدی این کارخانه با محصولات سایر کارخانه های رقیب امکان نداشت اظهار کرد: برغم تعطیل شدن کارخانه نئوپان خلخال مشکل بازنشستگی همه کارگران و کارکنان این کارخانه با استفاده از قانون دریافت مستمری شغل های سخت و زیان آور و بازنشستگی 20 ساله برطرف شده است.
وی گفت: مسوولان بنیاد مستضفعان در تلاش برای جایگزینی صنعت کریستال سازی به جای صنعت سلولوزی چوب در کارخانه نئوپان تحت پوشش این بنیاد هستند که با این اقدام زمینه شغلی 250 نفر در این بخش فراهم خواهد شد.
فرماندار خلخال در بخش دیگری از سخنان خود وجود تفرقه و اختلاف بین مسوولان و مردم را موجب عقب ماندگی این شهرستان از آهنگ رشد و توسعه سایر مناطق استان اردبیل و کشور دانست و گفت: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در ایجاد و حفظ وحدت و یکپارچگی و بازگشت منطقه به مسیر توسعه کشور تعیین کننده است.
بابایی افزود: توسعه شبکه های اجتماعی و استفاده از فضای مجازی می تواند به عنوان یک فرصت برای پیشرفت و توسعه شهرستان بکار گرفته شود و این زمانی کارساز است که گردانندگان فضای مجازی و مدیران گروههای شبکه های تلگرامی از دست زدن به اعمال تفرقه انگیز و ایجاد اختلاف جدا پرهیز کنند.
فرماندار خلخال گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان با آغوش باز پذیرای انتقادهای سازنده برای رفع نقایص موجود در دستگاه اجرایی خود هستند ولی درعین حال به همه خبرنگاران ، اصحاب رسانه و گردانندگان گروه های تلگرامی و شبکه های اجتماعی فضای مجازی توصیه می شود از تخریب افراد در هر مسوولیتی در جهت حفظ وحدت و یکپارچگی مسوولان و مردم خودداری کنند.
او تشریح کرد: با اقدامات زیربنایی انجام شده در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت و گردشگری آینده روشنی در انتظار مردم منطقه بوده و استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی ، مطبوعات و شبکه های اجتماعی مجازی می تواند آهنگ رشد و توسعه منطقه را در عرصه های مختلف سریع تر کند.
وی همچنین با توصیه به مسوولان اجرایی این شهرستان برای پرهیز از پرداختن به مسائل غیر واقعی ، داشتن صراحت کلام و بیان واقعیات با مردم گفت: دروغ یک مسوول می تواند عواقب ویرانگری را در جامعه بدنبال داشته باشد.
بابایی اظهار کرد: توسعه در بخش گردشگری خلخال در سال های اخیر موجب افزایش روزافزون تعداد گردشگران به این شهرستان شده و با اجرا و تکمیل پروژه ها و طرح های گردشگری از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد تحول بزرگی در بخش صنعت گردشگری شهرستان در آینده نزدیک خواهیم بود.
وی ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم را از جمله اولویت های کاری خود در بخش فرهنگی و اجتماعی خلخال دانست و افزود: برگزاری جشنواره های مختلف در فصول مختلف سال ، توسعه ورزش همگانی ، حمایت از هنرمندان و استفاده از ظرفیت هنری منطقه برای افزایش نشاط اجتماعی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این زمینه است.
شهرستان خلخال با 95 هزار فر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.