مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در پاییز امسال به چهار هزار و 684 نفر از حادثه دیدگان حوادث مختلف توسط عوامل این جمعیت در استان امدادرسانی شده است. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، بهرام غیبی در جمع خبرنگاران با اشاره به حواث جاده ای سه ماه گذشته در استان گفت: در سه ماه گذشته 85 حادثه جاده‌ای در استان امدادرسانی شده است بطوریکه در این حوادث 204 نفر مصدوم ، 54 نفر به مراکز درمانی انتقال و 31 نفر درمان سرپایی شدند.     مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در این مدت به 14 حادثه برف و کولاک امدادرسانی شد که در آنها 220 نفر اسکان اضطراری، 2 نفر مصدوم و 2 نفر هم به مراکز درمانی انتقال یافته اند. 
 وی اضافه کرد: هزار و 399 نفر در حوادث برف و کولاک ، 327 نفر در حوادث جاده ای ، 6 نفر حضوری ، یک هزار و 754 نفر مناسبتی ، یک نفر دریایی - ساحلی ، 179 نفر سیل و آبگرفتگی ، یک نفر صنعتی - کارگاهی و 17نفر کوهستانی بوده اند.. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این مدت به 6 نفر مراجعه کننده حضوری خدمات ارائه شده که از این تعداد پنج نفر مصدوم شدند و یک نفر به صورت سرپایی درمان شده و 4 نفر هم به مراکز درمانی انتقال یافتند. 
غیبی اضافه کرد: در 7 حادثه مناسبتی خدمات ارائه شد که یک هزار و 754 نفر حادثه دیده وجود داشته که 38 نفر مصدوم بودند و از این تعداد 31 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و 7 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. 
وی افزود: در سه ماه گذشته در 3 فقره حادثه سیل و آبگرفتگی 179 نفر حادثه دیده وجود داشت و 130 نفر توسط هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.  غیبی با اشاره به اینکه در این مدت 8 حادثه کوهستان و صنعتی - کارگاهی وجود داشته است، اضافه کرد: یک نفر در یک حادثه صنعتی - کارگاهی مصدوم شده بود و در 7 حادثه کوهستان 17 نفر حادثه دیده وجود داشت که از این تعداد 14 نفر مصدوم، یک نفر درمان سرپایی و یک نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: در سه ماه گذشته به 127 حادثه امدادرسانی شد که در آن یک هزار و 8 خانوار حادثه دیده و 254 نفر مصدوم شده بود که از آن تعداد 64 نفر به صورت سرپایی درمان، 68 نفر به مراکز درمانی انتقال و 351 نفر اسکان اضطراری یافته‌اند. 
به گفته وی، برای امدادرسانی در این مدت 226 تیم عملیاتی، 904 نفر نیروی عملیاتی، 148 دستگاه آمبولانس، 16 خودرو ست نجات ، 56 دستگاه خودرو کمک دار، 3 دستگاه خودرو سنگین، یک فروند بالگرد هوایی، 8 دستگاه ست سبک، 6 دستگاه ست کوهستان و یک تیم آنست بکار گرفته شد. اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.