معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ما نسبت به جانمایی و احداث سه مجموعه گردشگری قابل قبول در اردبیل، سرعین و مشگینَ‌شهر اقدام کردیم و این گام بزرگی در راستای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران خواهد بود. 
عسگر سنگی در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی در دیدگاه‌های توسعه‌ای خود بیشتر بر احداث مجموعه‌های گردشگری متمرکز شده و یک دید حمایتی را از سرمایه‌گذاران در این بخش در پیش گرفته است. 
وی با بیان اینکه باید صنعت گردشگری در راستای توسعه اقتصادی و توانمندسازی به سمتی حرکت کند تا با پرهیز از اجرای پروژه‌های منفرد، جزیره‌ای و پراکنده به سمت احداث مجتمع‌های گردشگری حرکت کند، خاطرنشان کرد: علت این امر این است که ما در سایه احداث مجتمع‌های گردشگری بتوانیم رفاه و خدمات بیشتری را برای گردشگران و شهروندان مدنظر قرار دهیم. 
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ایجاد ارزش افزوده و اشتغال مولد را در سایه احداث مجموعه‌های گردشگری یادآور شد و بیان کرد: اگر در یک منطقه نمونه گردشگری فعالیت‌ها به صورت جزیره‌ای و جدای از هم انجام شود گردشگر چندان رغبتی به حضور مستمر نخواهد داشت در حالی که ما در قالب مجموعه‌های گردشگری می‌توانیم هم کمبود واحدهای اقامتی نظیر هتل، متل و هتل آپارتمان را برطرف کرده و از سویی فضای مناسب پذیرایی نظیر رستوران و سفره‌خانه‌های سنتی را فراهم کنیم. 
سنگی جای جای استان اردبیل را مملو از جاذبه‌های دیداری و بصری توصیف کرد و گفت: ما در نظر داریم با جانمایی مناسب سه مجموعه گردشگری قابل قبولی را در سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل احداث کنیم تا ارائه خدمات به شکل مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی انجام شود. 
وی عمده سرمایه‌گذاری‌ها را در بخش احداث تاسیسات و ساخت مجموعه‌های اقامتی و تفریحی جذاب توصیف کرد و افزود: در چند سال اخیر تمرکز گردشگران از سرعین به مشگین‌شهر را برای پراکندگی این امر شاهد هستیم به طوری که احداث پل معلق در مشگین‌‌شهر سبب شده است تا در کنار رغبت سرمایه‌گذاران و صنوف مختلف در این شهر تورهای گردشگری داخلی و خارجی به سمت مشگین سرازیر شوند. 
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: در شهرستان اردبیل با جاذبه‌های دیداری ثابت همچون مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین و ابنیه‌های تاریخی فاخر روبرو هستیم اما در این شهرستان با کمبود تاسیسات اقامتی و پذیرایی مواجه هستیم که ضرورت دارد در این بخش سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شود که در آینده قطعا این سرمایه‌گذاری‌ها به نفع صاحبان هتل‌ها و رستوران‌ها خواهد بود. سنگی اضافه کرد: ما به شدت در شهرهای مختلف استان به ویژه اردبیل نیازمند احداث هتل‌های سه و چهار ستاره هستیم که به یقین سرمایه‌گذاری در این بخش در مرکز استان و سایر شهرها مقرون به صرفه بوده و سودآوری مناسبی را به همراه رونق ورود گردشگران و تقویت تورگردان‌ها زمینه‌‌ساز خواهد شد

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.