سرهنگ یوسف فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد گرده بینه قاچاق جنگلی که توسط فرد سودجو و فرصت طلب در یک دستگاه کامیون جا سازی و از طریق استان همجوار وارد این استان شده بود در جاده آستارا به اردبیل توقیف شد.
وی افزود: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده جهت صدور حکم و بر خورد قانونی به مراجع قضایی استان معرفی گردیده است
فتحی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده های جنگلی ومرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی بوده اطلاع دهند.
وی بیان کرد: ‌حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ای همگانی است و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم.
سطح جنگل های استان اردبیل با احتساب بیشه زارها و درختچه زارها 63 هزار و 153 هکتار می باشد که در سه ناحیه رویشی خزری (هیرکانی) - ارسبارانی و ایرانی ، تورانی واقع شده است. این میزان 53/3 درصد از سطح استان را تشکیل می دهد.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.