دکتر بشیر خالقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری همایش دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی خلخال افزود: امسال 1.5 میلیارد دلار اعتبار تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار روستایی اختصاص یافته که سهم استان اردبیل نیز از این تسهیلات حدود 3 هزار و 500 میلیارد ریال است .
وی با بیان اینکه 30 درصد از درآمد ارزی کشور از محل فروش نفت به صندوق توسعه ملی تخصیص داده می شود گفت: اختصاص 1.5 میلیار دلار اعتبار تسهیلاتی برای رونق کسب و کار روستایی با کارمزد 6 درصد از سوی دولت در سال جاری فرصت مناسبی برای زمینه سازی اشتغال در روستاهای کشور به ویژه مناطق روستایی کم برخوردار کشور است.
او از مسوولان اجرایی شهرستان های خلخال و کوثر خواست با معرفی به موقع افراد دارای شرایط دریافت این تسهیلات زمینه را برای رونق کسب و کار روستایی منطقه فراهم کرده و گام مهمی در توقف روند مهاجرت افراد جویای کار بردارند.
وی با بیان اینکه دولت در حال حاضر قادر به سرمایه گذاری در بخش ایجاد و راه اندازی واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف کشور نیست افزود: در گذشته کلنگ های مختلفی با اهداف تبلیغات انتخاباتی و با شعارهای مختلف راه اندازی کارخانه های بزرگ صنعتی و یا ایجاد اشتغال هزاران نفری به پیشنهاد برخی افراد و به دست مسوولان وقت استان در خلخال بر زمین زده شد.
او اظهار کرد: این موضوع علاوه بر عوامفریبی موجب سردرگمی سرمایه گذاران بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در بخش صنعت این شهرستان شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه دولت در بخش درمان نیز خدمات ارزنده ای به جامعه ارائه کرده افزود: در حالی که در گذشته نه چندان دور خلخال از وجود حتی یک پزشک متخصص رنج می برد هم اکنون فعالیت 25 پزشک متخصص در تخصص های مختلف همراه با ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به بیماران بستری در بیمارستان منطقه حاکی از توجه خاص دولت به ارتقای سطح سلامتی مردم در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار است.
خالقی گفت: بیمارستان خلخال نیازمند نیروی انسانی است و فعالیت 61 نفر از نیروهای انسانی استخدامی این بیمارستان در مرکز استان اردبیل و دریافت حقوق از این شهرستان ظلم در حق مردم منطقه بوده و انتظار می رود همانطور که قبلا نیز به این کار تذکر داده شده مسوولان وزارت بهداشت و درمان نسبت به حل مشکل یاد شده و فراهم کردن زمینه اشتغال 61 پست سازمانی اشغال شده بیمارستان خلخال در مناطق دیگر اقدام کنند.
خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل از شهرستان های محروم و کم برخوردار استان هستند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.