در آستانه آئین سنتی و باستانی یلدا نمایشگاه یلدای ایرانی برای تامین مایحتاج ضروری مردم در این ایام در اردبیل گشایش یافت. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در یازدهمین نمایشگاه یلدای ایرانی که با حضور 8 استان کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برپا شده تولیدکنندگانی از استان‌های یزد، آذربایجام شرقی و غربی، خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر، اردبیل و کرمانشاه محصولات خود را با 30 درصد تخفیف عرضه کرده‌اند. 
در این نمایشگاه که شرکت کنندگان محصولات متنوع خود را اعم از شیرینی، شکلات، آجیل و موادغذایی در معرض فروش گذاشته‌اند هموطنان از امروز تا دوم دی ماه و از ساعت 15 تا 21 عصر فرصت دارند تا از این نمایشگاه دیدن کرده و خریدهای شب یلدای خود را انجام دهند. 
در این نمایشگاه که در دو سالن مجزا محصولات و مایجتاج مردم عرضه شده تولیدکنندگان استانی نیز سعی کرده‌اند از شیرینی‌ها و شکلات‌های متنوع گرفته تا انوع ترشی‌ها و غذاهای محلی را عرضه کرده و نظر مخاطبان و علاقمندان را به یلدای اصیل ایرانی برگرفته از فرهنگ و غنای معنوی ایرانیان به نمایش بگذارند. 
در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه سعی شده است تا آئین‌های مربوط به منطقه آذربایجان و اردبیل در پاسداشت طولانی‌ترین شب سال با سفره‌آرایی خاص و سنت حسنه دور هم نشینی و صله ارحام در این شب به یادماندنی به نمایش گذاشته شده و جذابیت‌های سنتی این مراسم برای علاقمندان بازگو شود. 
در محوطه این نمایشگاه صاحبان برخی از غرفه‌های سیار نیز نسبت به عرضه هندوانه شب چله و دیگر میوه‌های مورد استفاده در این شب اقدام کرده‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.