به گزارش ایرنا ، دکتر سعید جلالی روز دوشنبه در بازدید از برخی روستاهای شهرستان نیر افزود: تقسیمات روستاها با بازدیدی که صورت می گیرد به بخش های نزدیک خود انتقال می یابند.
او گفت: تلاش می شود 20 روستای یورتچی غربی که در حوالی بخش مرکزی نیر بوده ولی زیرنظر بخش کورائیم هستند به بخش مرکزی انتقال یابند تا امورات اداری مردم به سهولت انجام شود.
وی همچنین اظهار کرد: نظام درجه‌ بندی برای اولین بار در تقسیمات کشوری اجرا می‌شود که در این قالب تفاوت ‌های میان یک شهرستان دارای قدمت با یک شهرستان جدید مشخص خواهد شد.
وی سیاست دولت را روستازایی اعلام کرد و افزود: در قالب این سیاست تمام روستاها در کشور شناسایی و کد گذاری می‌شوند.
وی درباره اختلافات مرزی میان استان ‌ها و شهرستان ‌ها اظهار کرد: در این دولت دکتر روحانی تدقیق مرز میان استان‌ ها و شهرستان‌ ها برای اولین بار انجام شد.
جلالی تشریح کرد: در نظام درجه بندی تقسیمات کشوری جلوی عطش بی‌انتهای تقسیم شهرستان ‌های بزرگ گرفته می‌ شود چون شهرستان‌ ها در نظام درجه بندی از امتیازات بیشتری برخوردار می‌ شوند.
وی به سه راهبرد تقسیمات کشوری اشاره کرد و گفت: افزایش وحدت و انسجام سرزمینی، ارتقای رفاه مردم و اعمال درست حاکمیت ملی سه راهبردی است که اگر با هم محقق شوند به اهداف خود خواهیم رسید.
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه قانون تقسیمات کشوری با الگوی اصلاحی در حال بازنگری است، گفت: در چارچوب نظام تقسیمات کشوری موجود قصد داریم اصلاحاتی انجام دهیم.
جلالی اضافه کرد: از موارد مهم در این بازنگری توجه به نقش جزایر و سواحل در تقسیمات کشوری است تا حداکثر ظرفیت برای توسعه فراهم شود.
وی گفت: تلاش دولت تدبیر و امید ایجاد آرامش در همه سطوح و به خصوص تقسیمات کشوری است و نقش جزایر در توسعه ملی و آمایش سرزمینی بسیار مورد توجه خواهد بود.
او درجه بندی و کد گذاری را از گام‌های مهم در تقسیمات کشوری برشمرد و اظهار داشت: تا پایان سال جاری تمامی نقاط جمعیتی کشور دارای کد تقسیماتی می‌شوند و برای اولین بار تمامی این مناطق دارای شناسنامه در همه سطوح خواهند شد.
جلالی افزود: این اقدام موجب شناخت بهتر از سطوح جمعیتی و استفاده در طرح‌ های توسعه‌ای و آمایش سرزمینی می‌شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.