به همت شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی آئین نکوداشت مقام علمی پروفسور حسین شایقی از اساتید و نخبگان برجسته استان اردبیل برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد در تکریم و تجلیل از مقام علمی پروفسور شایقی نشان فرهنگ عالی استان و همچنین یادبود روز استان اردبیل به این استاد دانشکده فنی دانشگاه محقق اردبیلی اعطا شد که در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارد. 
در این مراسم رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان تصمیم گرفته تا از مقام علمی پروفسور حسین شایقی استاد تمام دانشکده فنی دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شود که امروز شاهد برگزاری این آئین در تجلیل این شخصیت علمی هستیم. 
گودرز صادقی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این آئین نکوداشت نمایشگاهی از آثار علمی او و همچنین تدوین کتابی در مورد زندگی و نظر نخبگان و فرهیختگان استان در مورد این پروفسور نام‌آشنای کشورمان و استان اردبیل به انجام رسیده و شاهد نامگذاری یکی از آزمایشگاه‌های تخصصی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی به نام این استاد خواهیم بود. 
وی با بیان اینکه پروفسور شایقی با تحقیقات و پژوهش‌های گسترده و انجام مطالعات دقیق فنی در رشته برق توانسته است به چهره موفق ملی و جهانی تبدیل شود، تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی افتخار می‌کند که در کنار پروفسور شایقی 29 عضو هیئت علمی این دانشگاه نیز به درجه پروفسوری و استاد تمامی رسیده‌اند که قطعا این امر به افزایش رتبه علمی دانشگاه محقق اردبیلی در انتشار مقامات علمی در سطح جهانی منجر خواهد شد. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه پروفسور شایقی در 41 سالگی به درجه پروفسوری رسیده که جای تامل و تفکر بیشتر در همت و تلاش این فرهیخته دانشمند در رسیدن به این جایگاه برتر علمی جهانی دارد، بیان کرد: کتاب‌های متعددی از وی توسط ناشران جهانی و معتبر دنیا به چاپ رسیده است. 
صادقی با بیان اینکه در کنار جایگاه علمی این شخصیت پروفسور شایقی از تواضع و افتادگی و همچنین مقام معنوی و اخلاقی ممتازی برخوردار است، گفت: در عصری که تظاهر و ریا بیداد می‌کند وجود چنین شخصیت‌هایی که با حجب و حیا توانسته‌اند جایگاه علمی و اخلاقی و انسانی خود را به شکل شایسه اعتلا دهند جای خوشحالی برای همه ماست. 
وی ادامه داد: امیدواریم در سایه چنین اساتیدی دانشگاه محقق اردبیلی بتواند در سال‌های آینده در مسیر رو به تعالی قرار گیرد. 
پروفسور حسین شایقی در سال 1351 در یک خانواده مذهبی و عشایری در قشلاق اوچ‌قوئی شهرستان پارس‌آباد چشم به جهان گشود و بعد از تخصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در دوره کارشناسی در رشته مهندسی برق قدرت از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران فارغ‌التحصیل شد سپس در دوره فوق لیسانس از دانشگاه صنعتی امیرکبیر فارغ‌التحصیل شده و تحصیلات خود را در همین رشته در مقطع دکترا ادامه داد. 
وی هم اکنون استاد تمام گروه مهندسی برق دانشکده فنی دانشگاه محقق اردبیلی است و از پایه‌گذاران مقطع کارشناسی ارشد و دوره دکترای مهندسی برق در این دانشگاه و دانشگاه آزاد واحد اردبیل محسوب می‌شود. 
پروفسور شایقی علاوه بر تدریس در مسئولیت‌های مختلف مشغول به کار بوده به طوری که ای جمله این مسئولیت‌ها می‌توان ریاست بنیاد نخبگان استان اردبیل، ریاست انجمن انرژی  ایران شاخه اردبیل، مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری اردبیل، مدیر امور فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و عضویت در کمیسیون‌ها، انجمن‌ها و کارگروه‌های مختلف را نام برد. 
از مهمترین سوابق پژوهشی وی می‌توان به تالیف 8 عنوان کتاب تخصصی در زمینه مهندسی برق، انتشار بیش از 150 مقاله در مجلات معتبر علمی، ارائه بیش از 210 مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و همایش‌های ملی و همچنین سردبیری و عضو هیئت تحریریه 10 مجله علمی و پژوهشی اشاره کرد که در سال‌های اخیر همواره به عنوان پژوهشگر نمونه استان اردبیل در حوزه فنی و مهندسی انتخاب شده و در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته است. در مراسم تجلیل از این شخصیت علمی مدیران و مسئولان و مقامات عالی استان اردبیل حضور گرمی داشتند و با اعطای لوح سپاس و هدایایی از مقام علمی پروفسور حسین شایقی تجلیل کردند
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.