مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه حوزه راهداری با کمبود شدید مالی مواجه است، افزود: کل اعتبار در نظرگرفته شده برای امور راهداری   ۲۵ میلیارد تومان است بطوریکه که چنین رقمی پاسخگوی تمامی امور راهداری نیست.    به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، علی رحمتی به مناسبت هفته راهداری درنشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از اعتبارات در نظر گرفته شده درسال گذشته 20 درصد به راهداری اختصاص یافته بود که این  مبلغ درسال جاری نیز 30 درصد شده است بطوریکه با این اعتبارات انداک و با اسناد خزانه بسیاری از خریدهای ما در حوزه راهداری غیرممکن به نظر می رسد.     مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به اقدامات انجام یافته در جاده‌های استان گفت: ۳۷ کیلومتر روکش آسفالت، پنج هزار تن لکه‌گیری، ۲۵ کیلومتر درزگیری آسفالت، آشکارسازی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و تجدید خط‌کشی سرد در هزار و ۵۶۰ کیلومتر راه شریانی و تجدید خطی کشی گرم در ۱۱۰ کیلومتر انجام شده است.     وی با اشاره به اینکه  در هشت ماهه سال جاری 2 میلیون 600 هزار تن بار در محورهای مواصلاتی این استان جابجا شده است، افزود: میزان بار جابجا شده در هشت ماهه سال جاری در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته  3.5 درصد افزایش داشته است     رحمتی در سال جاری به به جابجایی یک میلیون و 300 هزار نفر مسافر توسط ناوگان عمومی در استان اشاره کرد و گفت: تعداد جابه جایی مسافر در جاده‌های اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش را نشان می دهد. 
به گفته وی ۵۲ شرکت حمل‌ونقل مسافر با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۲۰ دستگاه سواری در مجموع با دو هزار و ۵۶۰ راننده نسبت به حمل‌ونقل مسافران اقدام می‌کنند. 
مدیرکل راهداری اردبیل با اشاره به اینکه 11 هزار نفر راننده در استان اردبیل کارت هوشمند دریافت کرده و اقدام به جابجایی بار می کنند، بیان کرد: حمل بار در استان توسط شش هزارو 982 دستگاه وسایل نقلیه صورت می گیرد و عمر متوسط آنها 18/7 سال می باشد.   رحمتی با بیان اینکه در سال گذشته  19 هزارو 726 نفر از این استان در قالب راهیان نور توسط 403دستگاه اتوبوس به مناطق جنگی اعزام شده بودند، اضافه کرد: در سال جاری سهم استان اردبیل برای اعزام به مناطق جنگی 12 هزارو 450 نفر در نظر گرفته شده است. 
وی فعالیت هفت شرکت حمل و نقل بین المللی در این استان را یادآور شد و افزود: در سال جاری  606 هزارو 351 مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده است بطوریکه 145 هزارو 112 نفر از آنها اتباع ایرانی و 515 هزارو 239 نفر اتباع خارجی می باشد. 
به گفته مدیرکل پایانه‌های استان از این تعداد مسافر 16 درصد توسط وسایل نقلیه از جمله اتوبوس و مینی بوس و سواری از پایانه مرزی بیله سوار و مابقی با پای پیاده تردد کرده است. همچنین در اربعین حسینی امسال نیز سه هزارو 750 زائر اتباع خارجی توسط 73 دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بیله سوار برای زیارت کربلای معلی اعزام شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.