به گزارش ایرنا، حسین پیرموذن روز شنبه در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: اردبیل بعنوان استان معین در روابط تجاری با اتریش و مجارستان انتخاب شده و برهمین اساس امسال بازرگانان اردبیلی به دعوت طرف های اتریشی با هدف توسعه اقتصادی عازم این کشور خواهند شد .
وی اضافه کرد: تلاش بخش خصوصی ایران این است که با سرمایه‌گذاران اتریش روابط اقتصادی داشته و مراودات و مبادلات اقتصادی بیش از گذشته توسعه یابد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: مبادلات تجاری ایران و اتریش در سال‌های اخیر به‌خصوص در دولت تدبیر و امید افزایش‌یافته و بازرگانان دو طرف ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
وی اضافه کرد: کشور اتریش نسبت به دیگر کشورهای اروپایی همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران ایرانی بوده است.
پیر موذن بیان کرد: اردبیل قابلت های گردشگری بسیاری دارد که در برخی از این قابلیت‌ها اشتراکات زیادی با اتریش دارد.
وی افزود: توسعه صادرات در این استان مورد توجه بوده و رایزنی هایی هم با کشورهای همسایه بخصوص آذربایجان صورت گرفته ولی درخواست آنها فعالیت شبانه روزی گمرگ بیله سوار است که لازم است در این مورد اهتمام جدی صورت گیرد .
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل در باره اختصاص تسهیلات نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیز گفت: قرار بود 100هزار میلیارد ریال برای کمکگ به بازسازی و نوسازی واحد های تولیدی و صنعتی در کشور اختصاص داده شود که مصوبات استانی ما در سایت بهین یاب عمدتا در بخش سرمایه درگردش است ولی تا کنون درباره نوسازی واحد های تولید ی مصوباتی صورت نگرفته است.
استان اردبیل رتبه دوم کشوری را در برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کسب کرده است .
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.