به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت افزود:کمک های فنی و اعتباری با هدف اشتغالزایی به واحد های تولیدی اختصاص داده می شود و مدیران دستگاههای اجرایی باید اولویت ها را در این زمینه مشخص کنند .
وی اضافه کرد: برای مشخص شدن اولویت ها و چگونگی تخصیص یارانه ها هماهنگی های لازم صورت گیرد تا سهم هر شهرستان با لحاظ شرایط روشن شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه مطالبه واحدهای تولیدی کم‌توان برای تسهیلات ارزان‌تر از طریق کمک‌های فنی و اعتباری پاسخ داده می شود افزود: در قانون بودجه سال جاری مصوب شده شورای برنامه‌ریزی استان‌ها 20 درصد از اعتبارات استانی را در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی مشکل‌دار اختصاص دهند.
بهنامجو گفت: اینکه این مبلغ در بین شهرستان‌ها یا در سه سرفصل گردشگری، کشاورزی و صنعت و یا با لحاظ شرایط ویژه برای مناطق محروم استان هزینه شود نیازمند کار کارشناسی است.
وی بیان کرد:از طریق پرداخت این اعتبارات مشکل برخی واحدهای تولیدی رفع می‌شود.
داود شایقی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل هم در این جلسه گفت:دستورالعمل کمک های فنی و اعتباری و پرداخت یارانه به واحد های تولیدی بر اساس تبصره 18 قانون بودجه مشخص شده و شرط پرداخت برای واحد های تولیدی ایجاد اشتغال است .
وی افزود: تخصیص این یارانه به نظر می رسد در سال 97 انجام گیرد.
شایقی درباره کمک به زیر ساخت های شهر ک های صنعتی افزود: موضوع کمک به زیر ساخت های شهرک های صنعتی در قانون بودجه ابلاغ شده و امسال هم 180 میلیارد ریال برای تکمیل زیر ساخت های شهرک های صنعتی استان موافقت شده و تا کنون 30 درصد آن تخصیص یافته است .
وی بیان کرد: برای زیرساخت های گردشگری استان هم 78 میلیارد ریال مصوب شده که 30 درصد آن تخصیص یافته است .
20 درصد اعتبارات استانی در قالب کمک های فنی و اعتباری برای واحدهای اقتصاد مقاومتی در این استان اختصاص می یابد که رقم قابل توجهی به میزان 600 میلیارد ریال است و می تواند رونق تولید و اشتغال را در استان رقم بزند.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.