معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین حمایت دولت باید در بخش صنایع دستی از صنعتگران و هنرمندان بازاریابی برای محصولات آنها باشد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی در جلسه ستاد ساماندهی فعالان صنایع دستی در اردبیل اظهار کرد: معتقدیم اقتصاد و صنعت عرصه‌ای نیست که دولت بخواهد در آنها دخالت کرده و یا با ورود خود در این عرصه‌ها زمینه برخی دخالت‌ها و رفتارهای نابجا را فراهم آورد.
وی با بیان اینکه حمایت‌های دولتی باید در مسیر پشتیبانی از فعالان عرصه صنایع دستی و بخش‌های مختلف در این حوزه باشد خاطرنشان کرد: ورود نابجای سیستم دولتی به این بخش در حقیقت اجحاف در حق هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی است و بالاتر از حمایت دولتی باید تشکل‌ها و انجمن‌های غیردولتی در این زمینه شکل گرفته و حامی فعالان این بخش باشد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: ما در قالب مجموعه دولتی سعی داریم تا در قالب برنامه‌های آموزشی از ظرفیت‌های خوب صنایع دستی استان حمایت کنیم به طوری که اکثر آموزش‌های ما در مراکز مجاز و رسمی به شکل رایگان انجام می‌شود.
دباغ عبداللهی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با یکی از شرکت‌ها به امضا رساندیم قرار شده است به شکل یارانه‌دار این شرکت ابزارها و ادوات مورد نیاز فعالان این حوزه را تامین کرده و روش آموزش استاد-شاگردی به شکل گسترده توسعه پیدا کند.
وی حمایت دولتی دیگر را در قالب پوشش بیمه‌ای شاغلان این بخش بیان کرد و افزود: در حال حاضر در استان اردبیل بیش از 3 هزار و 841 نفر فعال صنایع دستی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که این افراد از بیمه بیکاری و مستمری و بیمه درمان بهره‌مند هستند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل پرداخت تسهیلات بانکی را به این بخش یادآور شد و تصریح کرد: از طریق صندوق کارآفرینی امید و براساس تفاهم‌نامه امضا شده این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود به طوری که اخیرا نیز در قالب اشتغال فراگیر و توسعه روستایی منابع اعتباری خوب با نرخ سود 6 درصد برای فعالان این بخش در حال پرداخت است.
دباغ عبداللهی بزرگترین حمایت دولتی را ار بخش صنایع دستی بازاریابی برای فروش محصولات هنرمندان و صنعتگران توصیف کرد و بیان داشت: در اقتصاد دنیا بازاریابی جدای تولید است و سیستم فروش به شکل مجزا در قالبی متفاوت مورد توجه قرار گرفته که در این زمینه به سلایق و علایق مخاطبان در فروش محصولات توجه می‌شود.
وی حضور فعالان صنایع دستی را در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یادآور شد و گفت: ما سعی کردیم حتی به صورت رایگان برای آنها غرفه تهیه کرده و در تامین هزینه‌های حمل و نقل آنها کمک‌کارشان باشیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: باید حمایت‌های دولتی از صنایع دستی در مسیری قرار گیرد تا صنعتگران روی پای خود بایستند و آرام آرام گام‌های بزرگی را در مسیر تحول و توسعه این بخش بردارند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.