به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: نشانه های خوبی از فرج در طرح راه آهن اردبیل دیده می شود، از مدیریت ارشد استان تشکر می کنم که علاوه بر بودجه امسال، یک هزار میلیارد ریال برای راه آهن اردبیل تامین کردد و علاوه بر آن تخصیص هر دو مبلغ نیز 100درصدی بوده است .
وی افزود: در سال آینده بودجه راه آهن اردبیل افزایش یافته و این در حالی است که تمام طرح های راه آهن کشور تقلیل اعتبار داشته اند و همچنین از دولت محترم تشکر می کنم که راه آهن اردبیل را جز راه آهن های اولویت دار کشور در سال جدید قرار داد.
وی ادامه داد: با جذب این اعتبار و تداوم تخصیص آن در سال های بعد می توان گفت پایان کل طرح تا سه سال آتی معقول است.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به تفاهم ایران و انگلیس برای همکاری در زمینه درمان سرطان و احداث مراکز جدید درمانی تا سقف یک میلیارد و هشتصد میلیون یورو از مسئولان خواست با توجه به رقم بالای سرطان در استان، تلاش کنند یکی از مراکز فوق در اردبیل احداث شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: وهابی های داعشی مهمترین حاشیه امنیتی را برای اسرائیل درست کرده بودند، با انقراض داعش، آمریکا و اسرائیل فهمیدند که موضوع فلسطین دوباره مطرح و مذاکره برای صلح باز خواهد شد به همین جهت ترامپ خواست با طرح مرکزیت قدس پیش شرط مذاکره را فراهم و دست اسرائیل را بالاتر قرار دهد.
وی افزود: از طرفی شکست آمریکا در سوریه صهیونیست ها را به شدت عصبانی کرده است، آنها می گویند ترامپ بدتر از بقیه روسای جمهور آمریکا عمل کرده و نفوذ ایران تا بیخ گوش اسرائیل رسیده و حزب الله نه تنها توسط داعش از بین نرفت بلکه با حضور در سوریه قویتر و با تجربه تر شد به همین جهت ترامپ احتیاج به جبران داشت. لذا از سر عجز، مرکزیت قدس را برای اسرائیل اعلام کرد.
وی ادامه داد: علت اینکه ترامپ انتقال مرکزیت را 6 ماه به تعویق انداخت برای سنجش افکار عمومی جهان اسلام است، آنها می خواهند بدانند عکس العمل عالم اسلام نسبت به این تصمیم چیست تا بر اساس میزان واکنش ها، برنامه های خود را ادامه یا متوقف کند، آنها برای آینده برنامه ریزی کرده اند و این مقدمه است زیرا می خواهند در آینده قدس کلا یهودی نشین باشد و با صراحت می گویند قدس نه تنها پایتخت اسرائیل بلکه پایتخت سیاسی و دینی یهودیان جهان است، آنها در نظر دارند در آینده فلسطین را به صحرای سینا منتقل کنند تا به خیال خودشان از غائله فلسطین و از جنگ 70 ساله خلاص شوند به همین جهت اعتراض و فشار باید ادامه پیدا کند.
خطیب جمعه اردبیل افزود: فشار عالم اسلام در این هفته آن قدر زیاد شد که آمریکا مجبور شد اعلام کند که ما با مشورت حکام مصر و عربستان این کار را انجام داده ایم، جمعی از مردم اسرائیل به ترامپ نامه نوشته اند و در آن نامه با اشاره به حاکمیت فضای سنگین بر علیه اسرائیل در کشور های اسلامی و غیر اسلامی آورده اند 'ما از شما این لطف را برای اسرائیل نمی خواهیم'، تجمع خاخام های ضد صهیونیست در واشنگتن علیه انتقال پایتخت با شعار 'ما قبر خودمان را کندیم' از یک واقعیت حکایت می کرد.
وی همچنین با اشاره به هجمه بسیار سنگین علیه حکام عرب از طرف ملت های خودشان گفت: ترامپ به روسای دولت های عربی اجازه محکومیت داده تا فضای ملتهب بر علیه آنها قدری آرام شود، تظاهرات مردم مصردر جمعه گذشته با پلاکارد ' عذرا یا قدس فان من یحکمنا صهیونی' یعنی: عذر میخواهیم ای قدس که حاکمان ما افراد صهیونیست هستند) حکایت از یک واقعیت بسیار تلخ دارد. جای تاسف است که بن سلمان به محمود عباس پیام فرستاده که 2 ماه فرصت داری تا شهرک ابودیس در شرق قدس اشغالی را به عنوان پایتخت فلسطین بپذیری وگرنه مجبور به استعفا خواهی بود.
وی افزود: از این اقدام وقیحانه سعودی ها به خوبی معلوم می شود که چه دولتی در امور دولت های منطقه دخالت می کند، هفته گذشته حکام کشورهای عربی به خاطر عجز و خیانت تحت شدیدترین اعتراض از طرف ملت های خود بودند، ترامپ با یک اقدام تمام خوش خدمتی های آنها را بر باد داد.
آیت اله عاملی ادامه داد: بر فرض انتقال مرکزیت اسرائیل به قدس این انتقال ذره ای در تقویت اسرائیل یا مشروعیت این کشور جعلی یا کم شدن مشکلات آن تاثیر نخواهد داشت به همین جهت کار ترامپ کاملا بی فایده و بی منطق و غیرعقلانی است و او با این کار بی فایده به هم پیمانان عرب خود پشت پا زد و ثابت کرد که روی ارتباط با آمریکا نمی توان حساب کرد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.