استاندار اردبیل گفت: بانک‌ها باید به صورت ماهانه رقم پرداخت تسهیلات خود را با آمار کشوری مقایسه کنند که نمونه آنرا در اقدام بانک کشاورزی استان در کسب رتبه دوم در پرداخت تسهیلات به کشاورزان شاهد هستیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه ستاد رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: بانک کشاورزی با پرداخت بیش از 527 میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های متنوع کشاورزی در سالجاری توانست رتبه دوم را در کشور به دست آورد که نظیر این اقدام را از سایر بانک‌ها نیز انتظار داریم. 
وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل در سه ماه باقیمانده از سال باید به فرآیند پرداخت تسهیلات در بخش رونق تولید در حوزه صنعت و کشاورزی شتاب بیشتری ببخشند خاطرنشان کرد: اگر بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات مشکلی دارند ما از آمادگی داریم از طریق تهران پیگیر امور باشیم تا منابع مورد نیاز بدون توجه به منابع و مصارف بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد. 
استاندار اردبیل به دیدار اخیر خود با مدیران ارشد صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: قرار شد صندوق توسعه ملی بدون هیچ محدودیتی منابع مورد نیاز را به طرح‌های بخش صنعتی و کشاورزی و حتی گردشگری پرداخت کند.   بهنام‌جو با بیان اینکه در پرداخت این تسهیلات نباید سرمایه‌گذاران بخش گردشگری مورد غفلت قرار گیرند ادامه داد: ما به راحتی می‌توانیم در کنار طرح اشتغال فراگیر و توسعه روستایی از ظرفیت تسهیلات رونق تولید برای تحقق شعار سال در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بهره بگیریم.   وی عملکرد 9 ماهه مدیران و بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات به بیش از 100 متقاضی بخش صنعت را یک روند کند توصیف کرد و گفت: امیدواریم در این مهلت باقیمانده از سالجاری با حداکثر ظرفیت بتوانیم پرداخت تسهیلات بیشتری را به طرح‌های حوزه صنعتی و کشاورزی از طریق بانک‌های عامل شاهد و ناظر باشیم. 
در این جلسه مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل نیز با بیان اینکه بعد از گذشت 9 ماه عملکرد برخی از بانک‌ها در حد صفر است اظهار کرد: اگر تا پایان آذرماه این بانک‌ها اقدامی مناسب برای پرداخت تسهیلات نداشته باشند نام آنها را از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد. 
ارژنگ عزیزی به ضعف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در بخش صنعت و کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: در این 9 ماه پرداخت تسهیلات به 100 طرح ارائه شده با رقم بیش از 100 میلیارد تومان عملکرد قابل قبول نیست و باید شتاب بیشتری را به این فرآیند بدهیم. 
وی از زحمات مدیریت شعب بانک کشاورزی استان با پرداخت یک تنه 53 میلیارد تومان تسهیلات از رقم 105 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی 9 ماه امسال تقدیر کرد و گفت: البته دلیل این کندی روند پرداخت سوق یافتن برخی از طرح‌ها به سمت استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر و توسعه روستایی بوده که در این زمینه نیز باید تدبیری مناسب بیندیشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.