مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاران به میزان یک هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستاها خبر داد.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه بررسی مسایل مربوط به تاسیس، حمایت و فعالسازی تعاونی‌های توسعه عمران شهرستان‌های استان اردبیل اظهار کرد: بخش تعاون و سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه به عنوان یکی از ارکان توسعه استان‌ها مورد توجه دولت تدبیر و امید است تا بر همین اساس موجی از اشتغال و کارآفرینی در مناطق مختلف استان شکل گیرد. 
وی به تاکید جدی استاندار اردبیل در باب توسعه اشتغال و استفاده از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان در این حوزه خاطرنشان کرد: از سال 91 و براساس مصوبه مجلس و تاکید هیئت دولت باید در همه شهرستان‌ها تعاونی‌های توسعه عمران شکل گیرد که ما در استان اردبیل تاکنون موفق شدیم در دو شهرستان نیر و سرعین با توجه به جمعیت کمتر این تعاونی‌ها را فعال کنیم. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: باید نیک درصد افراد تعاونی‌ها را اهالی شهرستان‌های مختلف تشکیل دهند که در این زمینه ما به جد به همراهی و حمایت مسئولان و فرمانداران نیاز داریم تا این تعاونی‌های نسل جدید را با ایده موفق و به دور از تفکرات گذشته تشکیل و سازماندهی کنیم. 
رحیمی با اشاره به اینکه دو خط اعتباری ویژه برای سرمایه‌گذاران در بخش اشتغال فراگیر و توسعه روستایی با پراخت تسهیلات یارانه‌دار در نظر گرفته شده است بیان کرد: بعد از اجرای ناموفق طرح‌هایی همچون بنگاه‌های زودبازده و خوداشتغالی ما معتقدیم با تکیه بر خرد جمعی می‌توانیم در دو بخش اشتغال فراگیر و توجه به توسعه روستایی در بحث کارآفرینی موفق عمل کنیم. 
وی افزود: باید براساس منافع و منابع موجود در شهرستان‌ها این تعاونی‌های توسعه و عمران شکل گیرد تا بتوانیم ذهنیت نامناسبی که در باب شکل‌گیری تعاونی‌های مسکن در گذشته وجود دارد به نوعی آنها را برطرف کنیم. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به شکل‌گیری تعاونی‌های موفق در استان‌هایی همچون خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: برخی از فرمانداران هنوز همراهی لازم را برای شکل‌گیری تعاونی‌های توسعه و عمران با ما نداشته‌اند که امیدواریم برای خروج از معضل بیکاری زمینه شکل‌گیری این تعاونی‌ها با هدف توسعه اشتغال فراهم آید. 
رحیمی گفت: در شکل‌گیری این تعاونی‌ها باید از نگاه سیاسی و برخی ابعاد فردگرایانه خارج شویم تا در یک الگوی مناسب بتوانیم این تعاونی‌ها را در راستای توسعه کارآفرینی موفق و اشتغال مولد مورد حمایت جدی قرار دهیم. 
وی با یادآوری اینکه مزیت تعاونی‌ها بسیار زیاد است ولی اراده مسئولان منطقه‌ای نیاز است تا این تعاونی‌ها و ذهینت مردم نسبت به این حوزه تغییر یابد اضافه کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین عدالت‌محوری و نگاه بنیانی باید تعاونی‌ها شکل گرفته و همواره مورد حمایت قرار گیرند. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار داشت: در سالجاری بیش از هزار میلیارد تومان منابع دولتی در استان اردبیل برای بحث اشتغال فراگیر و توسعه روستایی هزینه خواهد شد که از این رقم 564 میلیارد تومان مربوط به اشتغال فراگیر و 350 میلیارد تومان نیز منابع مربوط به توسعه روستایی است که قطعا زمینه اشتغال و تولید را در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فراهم می‌آورد. 
رحیمی گفت: با دو رویکرد ایجاد اشتغال فراگیر و همچنین مردمی کردن اقتصاد این تعاونی‌های توسعه و عمران را از شهرستان‌ها فعال خواهیم کرد و قطعا به تقویت این تعاونی‌ها که اساسنامه آن به تصویب هیئت دولت رسیده اقدامی عملی انجام می‌دهیم. 
وی بیان داشت: ما معتقدیم شکل‌گیری این تعاونی‌ها منجر به عمران و آبادانی مناطق مختلف استان شده که ما نمونه موفق این طرح را در سرعین و در قالب تعاونی نانوایی 6 منظوره با انگیزه‌بخشی مضاعف به اعضای تعاونی‌ها شاهد هستیم. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: در اساسنامه تعاونی‌ها به دور از نگاه رانت و افزون شدن ثروت در دست عده‌‌ای خاص به تقسیم این ثروت در قالب تعاونی‌ها تاکید شده تا با استفاده از منابع مردمی این تعاونی‌ها شکل گیرد. 
در این جلسه تعدادی از مجریان طرح‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان سرعین و نیر در ارائه گزارش از روند آغاز طرح‌ها و اراده ایده‌های جدید برای اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر در قالب تعاونی توسعه و عمران شهرهای نیر و سرعین گزارش‌هایی را ارائه کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.