به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل گفت : از این تعداد به 45 فقره مبلغ 490 میلیارد ریال در بخش صنعت و به 60 فقره مبلغ 560 میلیارد ریال در بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است.
وی بیان کرد: با اینکه 105 فقره طرح سرمایه گذاری در استان تسهیلات دریافت کرده اند اما در سامانه ویژه تعداد دریافت کنندگان طرح ها 73 فقره به ثبت رسیده و رتبه این استان در ردیف 17 قرار گرفته که در صورت اصلاح این رقم در سامانه رتبه استان بهبود خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در استان اردبیل 22 فقره تسهیلات مصوب وجود دارد که تاکنون مبلغ وام هایشان را دریافت نکرده اند از مدیران ذیربط خواست که این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنند.
نماینده اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه فرآیند اداری سرمایه گذاری در استان طولانی است گفت: نه تنها کاغذبازی و طولانی بودن فرآیند اداری دریافت تسهیلات از بانک ها سرمایه گذاران را آزار می دهد بلکه یک رویه یکسان و مشخص در بانک ها در این ارتباط وجود ندارد و هر بانک دارای سلیقه ای خاص می باشد.
حسین وثوقی ایرانی با اعلام اینکه اتاق بازرگانی اردبیل آماده همکاری در زمینه رفع این مشکل با بانک ها می باشد افزود : امسال فقط 12 درصد طرح های معرفی شده در استان اردبیل موفق به دریافت تسهیلات شده اند و درحالیکه در نهمین ماه سال قرار داریم بیم آن می رود که به خاطر اعمال محدودیت هایی ازسوی بانک ها بقیه طرح ها در دریافت وام های درخواستی با مشکل هایی مواجه شوند.
در استان اردبیل 16 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل فعال است ، تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.