کارگاه آموزشی آشنایی دانشجویان با مفاهیم وشیوه‌های ورود به حوزه کسب وکار در دانشگاه فنی حرفه ای به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد.     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، کارگاه آموزشی «شیوه ورود به مشاغل و راه اندازی کسب و کار» ویژه دانشجویان در اردبیل برگزار شد. 
در این مراسم محمد زینالی با اشاره به اینکه دانشجویان باید آموزشهای لازم را در دوران دانشجویی برای ورود به بازار کسب و کار یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: لازم است دانشجویان به  نوآوری و مشارکت اقتصادی در رشته تحصیلی خود روی آورده و با فرصت‌های اشتغال زایی، پس انداز و... آشنا شوند. 
این محقق با اشاره به الگو‌های موفقیت در دنیای کسب کار گفت: کار آفرینی با شناخت فرصت آغاز شده و با برداشت و بهره برداری به پایان می رسد بطوریکه موفقیت، نوآوری و خلاقیت از ارکان کار آفرینی موفق می تواند باشد. 
زینالی با بیان اینکه در دنیای کسب و کار نیاز به تفکری راهبردی مبتنی بر دانش داریم، یادآور شد: دانش یک فرایند سلسه وار است بطوریکه برای پیشرفت باید در این مسیر قرار بگیریم چرا که عصر اختراع و خلاقیت‌های تصادفی گذشته و ما به خلاقیت بر اساس تحقیق نیازمند هستیم. 
وی اضافه کرد: برای ثروت آفرینی و کسب درآمد قابل توجه، راه‌های آسان و سریع بسیاری وجود دارد، اما آنچه مهم است خلاقیت و نوآوری شخصی هر فرد است که می تواند وی را به عنوان یک برند و کارآفرین موفق معرفی کند. 
وی ادامه داد: امروزه با توجه به رشد تکنولوژی و راه های کنترل و مدیریت از راه دور برای بسیاری از امور و فعالیت‌های روزمره در ادارات و مراکز دولتی و خصوصی، نسبت به گذشته فرصت کمتری برای استخدام و جذب نیروهای جدید جهت فعالیت در ارگان‌های دولتی وجود دارد. بطوریکه امروزه داشتن تحصیلات عالی برای رسیدن به استخدام های رسمی در مراکز دولتی تقریبا منسوخ شده و باید به فکر ارائه شیوه های جدید در این حوزه و سایر بخشها بود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.