مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سالجاری حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل نسبت به تهیه و ارائه گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی 20 عنوان طرح اقدام کرده تا به سرعت روند اجرا و به نتیجه رسیدن این طرح‌ها را شاهد و ناظر باشیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد خداپرست در جلسه کارگروه حفاظت از محیط زیست انسانی در اردبیل اظهار کرد: از اقدامات مهم انجام شده در حوزه محیط زیست انسانی صدور مجوزهای احداث و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی و بررسی گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی طرح‌ها در استان براساس ضوابط و مقررات زیست‌محیطی بوده است. 
وی افزود: در دو سال اخیر و با توحه ویژه دولت به حوزه محیط زیست انسانی از مجموع 51 عنوان طرح مشمول ارائه گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی تعداد 20 عنوان طرح به استان اردبیل تفویض اختیار شده است. 
این مسئول خاطرنشان کرد: این واگذاری‌ها سبب کاهش زمان پاسخگویی و تسریع در روند امور شده است. 
خداپرست اضافه کرد: سه طرح مجتمع بازیافت و استحصال برق از زباله شهری اردبیل به همراه احداث اکوکمپ توریستی – تفریحی آذرکپز در استان اردبیل بررسی شده و مجوز زیست‌محیطی برای آنها صادر شده است. 
وی گفت: امیدواریم با احداث و راه‌اندازی این پروژه‌ها گام‌های جدی و مناسب در راستای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از عدم مدیریت صحیح پسمانددر مناطق شهری برداریم. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل راه‌اندازی ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهر اردبیل، نصب سیستم آنلاین بر روی رودخانه مرزی ارس و کارخانه سیمان اردبیل را با هدف پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی از اقدامات مهم حفاظت محیط زیست در حوزه محیط زیست انسانی برشمرد. 
خداپرست بیان  کرد: تشکیل مستمر کمیته پسماند پزشکی، پسماند کشاورزی، و پسماند شهری در دستور کار قرار گرفته که با اتمام مطالعه مکان‌یابی پسماندهای ویژه استان اردبیل بخشی از مشکلات و دغدغه‌ها برطرف خواهد شد. 
وی از مطالعه میزان پسماندهای پزشکی و وابسته‌های آن در استان اردبیل به همراه ساماندهی و بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی خبر داد و بیان کرد: ایجاد مرکز بی‌خطرسازی، اتمام مطالعات مربوط به کمیت و کیفیت پسماندهای صنعتی و ویژه استان اردبیل و تجهیز کلیه بیمارستان‌های سطح استان به دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای بیمارستانی انجام شده است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از پیگیری اتمام طرح‌های مدیریت جامع پسماند شهرهای استان و انجام مکان‌یابی اصولی برای شهرهای فاقد مکان دفن پسماند استاندارد خبر داد و اظهار داشت: یکی از مواردی که در دولت تدبیر و امید در راستای تمرکززدایی از سازمان مرکزی و در راستای تسریع و تسهیل در بررسی و صدور مجوز به استان‌ها تفویض اختیار انجام شده است. 
خداپرست تشکیل کارگروه ماده 8 ضوابط استقرار صنایع را به صورت استانی یادآور شد و گفت: تلاش می‌کنیم تا بستر مناسب برای عملیاتی کردن طرح‌ها و ممانعت از استقرار صنایع آلاینده با کمک و همراهی مسئولان استانی انجام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.