هاشم علایی روز یکشنبه به ایرنا افزود: برابر اصل 44 قانون اساسی و در راستای حمایت از بخش خصوصی برخی از وظایف غیرحاکمیتی اداره کل از جمله آزمون بخشی ازفرآورده های غذایی،میکروبیولوژی،مصالح ساختمانی،اوزان و مقیاس ها،فلزات گرانبهاو همچنین بازرسی ازمراکزتوزیع وعرضه کالا، تجهیزات شهرهای بازی وآسانسورهای برقی وتست هیدرو استاتیک مخازن CNG خودروهای دوگانه سوز بانظارت کامل اداره کل به بخش خصوصی وشرکتهای بازرسی وآزمایشگاههای تاییدصلاحیت شده واگذارشده است.
وی افزود : با واگذاری وظایف غیرحاکمیتی به بخش خصوصی علاوه بر درآمد زایی در استان شاهد اشتغال زایی بخش قابل توجهی از نیروی کار نیز هستیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر 20 آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در سطح استان فعال می باشند که 8 مورد از آنها در مورد آزمون فرآورده های مصالح ساختمانی، 2 مورد در حوزه اندازه شناسی، 2 مورد در حوزه صنایع غذایی، یک مورد در حوزه رنگ ساختمانی وصنعتی، 2 مورد در حوزه آزمون مصنوعات طلا و گوهر شناسی ،2 مورد در زمینه سلولزی و صنایع پلیمری و یک مورد در حوزه لیبراسیون ظروف حجمی،انواع دماسنجهای تماسی،انواع محیط های گرمایی و دورسنجی و در نهایت 2 مورد در حوزه آزمایشگاه تست هیدرو استاتیک خودروهای دوگانه سوز فعالیت می کنند.
مدیر کل استاندارد اردبیل گفت : باحضور چهار شرکت همکارآموزشی بخش خصوصی تاییدصلاحیت شده دراستان نیز برگزاری دوره های آموزشی مصوب سازمان ملی استاندارد نظیر دوره های آموزشی کارکنان اداره کل و مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی بانظارت اداره کل به بخش خصوصی تفویض شده است.
اداره کل استاندار استان اردبیل با کمبود نیرو و اعتبار مواجه می باشد و انتظار می رود بخشی از مشکلات این اداره کل با واگذاری امور به بخش خصوصی مرتفع گردد.
خبرنگار : مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.