بهزاد ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودکان خیابانی از خدمات مددکاری، حرفه آموزی، سوادآموزی و مهارت زندگی بهره مند می شوند.
وی بیان کرد:امسال 709 مورد خدمات مددکاری ،539مورد مشاوره زندگی ،14مورد حرفه آموزی ، پنج مورد اشتغالزایی ،103 مورد اردوهای فرهنگی برای این کودکان ارایه و یک میلیارد و 850 میلیون ریال کمک مالی بلاعوض نیز به آنها پرداخت شده است.
ستاری معرفی 25 کودک خیابانی به آموزش و پرورش برای تحصیل ، صدور 17 مورد دفترچه درمانی، معرفی 9کودک برای دریافت وام اشتغال، درمان رایگان به پنج کودک، تامین پزشک و پرستا ر مورد نیاز در مراکز نگهداری کودکان خیابانی و ایجاد 53 کارگاه آموزشی جهت ارتقای آگاهی کودکان و خانواده هایشان را از جمله خدمات ارایه شده در 9 ماهه سال جاری عنوان کرد و گفت: دستگاههای اجرایی در ساماندهی کودکان خیابانی همکاری خوبی با بهریستی دارند.
وی افزایش مشارکت همگانی در ساماندهی کودکان خیابانی را خواستار شد و افزود: همه نهادها و دستگاه های اجرایی باید در ساماندهی این کودکان مشارکت کنند تا بتوانیم جلوی آسیب های اجتماعی ناشی از آن را بگیریم .
ستاری عامل اصلی افزایش کودکان خیابانی را مشکلات مالی خانواده ها عنوان کرد و افزود: رسانه ها با تولید برنامه ها و تهیه گزارش ها می توانند برای جلب مشارکت همگانی در ساماندهی کودکان خیابانی کمک کنند.
در استان اردبیل 199 کودک خیابانی شناسنامه دار وجود دارد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.