حجت درخشان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت 16 آذرماه روز دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال 71 فعالیت های علمی خود را با 2 رشته تحصیلی کاردانی کامپیوتر و مدیریت صنعتی در یک ساختمان استیجاری با 60 نفر دانشجو آغاز کرد.
او گفت: هم اکنون با گذشت 25 سال از عمر این مرکز آموزش عالی مجموع رشته های تحصیلی به 95 رشته افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه پنج رشته دکترای تخصصی ، 25 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 65 رشته کارشناسی و کاردانی در این دانشگاه دایر است افزود: در سال های فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال بیش از 14 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
او تشریح کرد: بیش از 90 درصد از دانشجویان فارغ التحصیل رشته پرستاری این دانشگاه جذب بازار کار شده اند.
درخشان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال از لحاظ تنوع رشته های تحصیلی و امکانات آموزشی پس از اردبیل دومین مرکز بزرگ آموزش عالی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل محسوب می شود .
وی با تبریک 16 آذر روز دانشجو گفت: تحقیق و علم برای رسیدن به خود باوری همراه با نقد منصفانه از رویدادهای اجتماعی جامعه امروزه مهم ترین وظیفه فراروی دانشجویان بوده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال نیز همانند سایر مراکز آموزش عالی کشور در تحقق شعار سال و در راستای منویات مقام معظم رهبری در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی برای تجاری سازی علم و قرار دادن علم در خدمت رفاه اقتصادی جامعه قدم برمی دارد.
در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر تازه احداث این دانشگاه برگزار شد برنامه های متنوعی اجرا و از دانشجویان نمونه و برتر در زمینه های مختلف علمی ، هنری و اجتماعی تجلیل شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.