به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید حسن عاملی روز سه شنبه در آئین اختتامیه سومین همایش بین المللی مناظرات رضوی از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سالن فدک اردبیل افزود: دعوت به اسلام سبک های مختلفی دارد که بهترین روش آن دعوت از طریق گفت و گو و مناظره است.
وی اظهار کرد: بزرگترین خیانت به اسلام دعوت غیرمنطقی و با زور و اکراه است همانند وهابیت و داعش که بزرگترین ضربه را به اسلام و دین خدا زدند و به سادگی قابل جبران نیست.
وی با بیان اینکه دعوت دینی باید مطابق آموزه های اهل بیت (ع) باشد، اضافه کرد: نادرست بودن سبک دعوت از هر چیز مخربی، مخربتر است به طوری که رفتار داعش و وهابیت باعث شده است مسیحیت ادعا کند پیامبر ما مردگان را زنده می کند در حالی که پیامبر شما زنده گان را می کشد.
رئیس سومین همایش بین المللی گفت و گو و مناظرات رضوی بیان کرد: متاسفانه در طول تاریخ شاهد دعوت های ناردست و ناصحیح به دین اسلام بودیم که باعث انحراف و لطمه به دین شده است و اسلام را که دین رحمانی و رافت است خشن معرفی کرده است.
رئیس فرهنگ عمومی استان اردبیل ادامه داد: این در حالی است که در هیچ جای قرآن به جنگ و خونریزی سفارش نشده است و پیامبر مکرم اسلام (ص) با اخلاق نیکو و پسندیده خود در سرزمین جهل و نادانی مردم را با خوشرویی به اسلام دعوت کرده است.
آیت الله عاملی گفت: تیزی برهان، دلیل و استدلال پیامبر خدا بیشتر از تیزی شمشیر آن حضرت اثر گذار بود به طوری که بسیاری از مشرکان به خاطر رفتار آن حضرت به اسلام ایمان آوردند.
امام جمعه اردبیل افزود: اینکه امروز کلمه ' الله اکبر ' آژیر خطر در مجامع اروپایی است ظلم بزرگ به اسلام است که به خاطر رفتار غیر منطقی و غیر اصولی توسط داعش و وهابیت چنین برداشتی شده است در حالی که اسلام حقیقی دین سراسر عطوفت، مهربانی، صداقت و پاکی است.
عاملی مناظره و گفت وگو را نیاز امروز جهان اسلام دانست و اظهار کرد: بزرگترین مناظر در تاریخ حضرت امام رضا(ع) بود که به اذن خدا با اهل تورات به زبان تورات، با اهل انجیل به زبان انجیل و با اهل زبور به زبان زبور مناظره و گفت وگو می کرد و همه را به حیرت وا می داشت.
وی با تقدیر از برگزار کنندگان مناظرات رضوی بیان کرد: نیاز است که این مناظرات در سطح بین المللی برگزار شود.
پخش کلیپ، تجلیل از خانواده های شهدای حرم، رونمایی از2 عنوان کتاب با نام های روایت عشق و کبوترانه، تجلیل از خادمان مناظرات رضوی، اجرای سرود توسط برادران اهل سنت، رونمایی از نمایندگی خبرگزاری رضوی در استان اردبیل و ارائه مقاله برتر از دیگر قسمت های این آئین بود.
همایش سراسری علمی ـ پژوهشی مناظرات رضوی همزمان با هفته وحدت با حضور محققان و صاحبنظران کشور در اردبیل برگزار شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.