یوسف خدادادی روز دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان
افزود: بیش از 600 هکتار از اراضی ملی با ارزش ریالی حدود 870 میلیارد ریال به بیت المال اعاده شده و در این خصوص حدود 540 میلیارد ریال جزای نقدی از محکومان اخذ شده است.
وی در ادامه به بحث لزوم حفظ و احیای اراضی موقوفه پرداخت و گفت: این اراضی از آنجایی که می تواند در خدمت اقشار ضعیف و مستحق جامعه باشد مورد توجه جدی مسوولان دستگاه های متولی باشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی داد گستری اردبیل ، رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت: حوزه بررسی شورای حفظ حقوق بیت المال یک بحث عمومی و عام است.
حجت الاسلام محمد علی قاصدی افزود: همه مردم در همکاری و هماهنگی با دستگاههای متولی باید در بحث حفاظت و صیانت از اموال عمومی و بیت المال چه در امور اراضی و چه در منابع طبیعی ، جنگلها و محیط زیست جدی باشند.
وی اظهار کرد: مجموعه قضایی نیز حمایت های قانونی و قضایی خود از اقدامات مشروع و قانونی را انجام می دهد.
او افزود: انتظار می رود مردم اجازه فرصت طلبی را به هیچ یک از سودجویان نداده و هرگونه موارد تخلف را باید در سریع ترین زمان ممکن به مراجع ذیصلاح گزارش کنند.
وی گفت: خوشبختانه جدیتی که در استان وجود دارد و اقدامات خوبی در در راستای پیشگیری از تخریب منابع طبیعی و مراتع و نیز جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کابری های غیرمجاز انجام گرفته است.
وی تشریح کرد: با اراده و جدیتی که در استان وجود دارد و نیز همکاری و هماهنگی موجود بین دستگاه های استان با جدیت تمام برای صیانت از حقوق بیت المال تلاش می شود.
وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با تخلفات در عرصه تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و تضییع حقوق بیت المال و نیز با کسانی که با سهل انگاری خود موجب ضربه به بیت المال می شند طبق قانون با قاطعیت برخورد می کند.
ناصر عتباتی دادستان اردبیل هم گفت: اردبیل در مقایسه با سایر استان ها بویژه استان های همجوار در بحث صیانت از حقوق بیت المال ، اراضی ملی و منابع طبیعی در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد.
وی افزود: با همکاری و هم افزایی مردم ، نهادها و دستگاه های متولی این وضعیت بهبود می یابد.
وی به بحث ساخت و ساز های غیر مجاز، تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و صیانت از منابع آبی بعنوان یکی از معضلات اساسی استان تاکید کرد و گفت: در صورت هرگونه تخلف بویژه در حوزه منابع آبی با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.