کریم حاجی زاده روز یکشنبه گفت: اعتبار این طرح از محل اعتبارات استانی تامین شده و میراث فرهنگی استان نسبت به انتخاب مشاور اقدام می کند تا در نهایت مجموعه اقدامات عمرانی و توسعه ای روستا به صورت یکپارچه و با رویکرد گردشگری تعریف شود.
او اظهار کرد: روستای کزج یکی از نمونه های شاخص معماری تختان بندی در جنوب استان است که در واقع مشابه معماری ماسوله در گیلان و حتی با قدمتی بیش از آن است.
حاجی زاده گفت: این روستا یکی از نمونه های شاخص مکان یابی حرفه ای در ایجاد روستا محسوب می شود که در مکانی که شیب های تند و خاک با کیفیت پایین بوده ساخت فضای کالبدی توسط گذشتگان تعریف شده تا از سایر اراضی با کیفیت بالا برای تولیدات کشاورزی استفاده شود.
او افزود: روستای کزج شهرستان خلخال را به عنوان یکی از روستاهای شاخص ارتباط مطلوب انسان و طبیعت تعریف کرد و به همین دلیل ضروری است هر گونه عملیات توسعه اعم از کشاورزی و دامداری و یا عمرانی و ساخت و ساز روستایی با رویکرد گردشگری تعریف شود.
روستای نمونه و هدف گردشگری کزج با بیش از 700 نفر جمعیت در نزدیکی راه اصلی اردبیل به سرچم قرار گرفته و این امر دسترسی گردشگران به این روستا را آسان تر کرده است.
طرح حفظ بافت با ارزش روستای کزج در سال 1386 توسط بنیاد مسکن استان اجرا و با این کار معماری سنتی روستا در کنار زیبایی طبیعی آن حفظ شده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.