رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 42 طرح صنعتی برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل آماده شده که امیدواریم با همراهی بانک‌ها تسهیلات مورد نظر به متقاضیان پرداخت شود
.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: ما در قالب طرح رونق تولید در چند سال اخیر مشکلات واحدهای صنعتی را مورد ارزیابی قرار دادیم و امیدواریم با تجربه این کار بتوانیم در حوزه اشتغال فراگیر نیز موفق عمل کنیم.
وی ضرورت احصای موانع و مشکلات را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید در معرفی طرح‌ها به بانک‌ها و همچنین تصویب آنها در کمیته‌های فنی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی از برخی اقدامات حاشیه‌ای و غیرمرتبط جلوگیری شده و اصل مساله اشتغال با هماهنگی همه عوامل دخیل در این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت 42 طرح مصوب برای جذب سرمایه‌گذاران تهیه و تدارک دیده است اضافه کرد: ما هیچ طرحی را بدون اخذ مجوزهای لازم معرفی نمی‌کنیم و قطعا اطلاعات دقیق آنها مورد ارزیابی و دقت نظر قرار می‌گیرد.
عاملی با یادآوری اینکه با 50 میلیون تومان اعتبار و یا تسهیلات پرداختی نمی‌توان در حوزه صنعت اشتغالزایی کرد افزود: باید در قالب تعاونی‌ها و مجموعه‌های فراگیر به سمتی حرکت کنیم تا از این طریق بتوان اشتغال زیادی را ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: تنها به صرف پر کردن فرم و معرفی طرح‌ها نمی‌توان استعلامی را از بانک‌ها آن هم برای طرح‌های فراگیر گرفت که ضرورت دارد با یک راه حل مناسب نسبت به حل مشکل بدهی معوق و چک‌های برگشتی متقاضیان در حوزه اشتغال اقدامی عملی و جدی را انجام داد.
 
سامانه رصد اشتغال باید راه‌اندازی شود

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: باید هر چه سریعتر سامانه رصد اشتغال فراگیر در استان اردبیل راه‌اندازی شود چرا که ما فرصت سه ماهه تا پایان سال داریم و راه‌اندازی سریع این سامانه می‌تواند به نفع اشتغال استان باشد.
هاشم مظفری خاطرنشان کرد: 25 درصد تسهیلات یارانه‌دار اشتغال فراگیر مربوط به طرح‌های جدید است در حالی که 75 درصد این تسهیلات مربوط به طرح‌های قدیمی است که امیدواریم طرح‌های راکد و نیمه فعال از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: سهم ما از اشتغال فراگیر مشخص نیست در حالی که ما در پروژه‌های حوزه مصرف و بازآفرینی شهری و پروژه‌های مشارکتی امکان ایجاد اشتغال فراوان را داریم.
محبوب حیدری اظهار کرد: به عنوان نمونه در ساخت بیمارستان نجف‌زاده اردبیل و بیمارستان پارس‌آباد روزانه با اشتغال بیش از 180 نفر سعی داریم تا فرصت اشتغال را برای بیکاران فراهم کنیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.