اسدالله عبادی از اعضای گروه کوهنوردی فرهنگیان خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: صعود زمستانی گروه کوهنوردی فرهنگیان خلخال به همراه گروه کوهنوردی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی این شهرستان با شعار پیشگیری و مقابله با بیماری ایدز برگزار شد.
وی افزود: کوهنوردان شرکت کننده در این صعود زمستانی صعود به قله را در شرایط سخت جوی از تفرجگاه اندبیل در هفت کیلومتری خلخال آغاز و پس از فتح قله پوشیده از برف در ارتفاع 3 هزار و 9 متری عجم موفق به پایین آمدن از قله و مراجعت به محل تفرجگاه شدند.
کوهنوردی در خلخال از رونق خاصی برخوردار بوده و با استقبال خوبی که از این رشته ورزشی می شود صعودهای مختلفی از سوی گروههای مختلف کوهنوردی به قلل مرتفع این شهرستان و یا مناطق دیگر کشور از سوی کوهنوردان خلخال صورت می گیرد.
قله عجم خلخال در قسمت شمالی شهرستان خلخال با سه هزار و 9 متر ارتفاع از سطح دریا سومین قله مرتفع استان اردبیل و دومین قله مرتفع خلخال پس از قله آق داغ (خلخال) در منطقه حفاظت شده آق داغ محسوب می‌شود.
مسیر جنوبی دسترسی به این قله از تفرجگاه اندبیل که منطقه‌ای جنگلی است شروع شده و پس از گذر از مسیرهای جنگلی (شامل درختان پر تراکم بلوط وحشی ، تمشک و آلو) به دامنه اصلی کوه منتهی می‌شود و مسیر دامنه جنوبی قله شیب تندی تا سر قله دارد.
مسیر شمالی دسترسی به قله به علت شیب بسیار تند و خطرناک بودن مسیر از مسیرهای صعب العبور می‌باشد.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.