پژوهشگر برتر استان اردبیل از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیشنهادم به پژوهشگران جوان این است که در نتیجه گرفتن عجله نکنند. انتخاب درست موضوع، شناخت دقیق و همین طور تسلط بر آن از جمله ملزومات کار پژوهشی است. پژوهش امری زمان بر است. عجله کردن و ولع برای چاپ مقاله، مطمئنا از ارزش کار علمی خواهد کاست . 
ناصر میکائیل‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اردبیل با بیان اینکه اولین رمز موفقیت در هر کاری ایمان، جدیت، همت و پشتکار است، گفت: مطالعه و آشنایی با به‌روزترین دستاوردهای بشری یک امر حیاتی و مهم در پژوهش است. 
وی افزود: هر قدمی که در راه پژوهش برداشته می‌شود همزمان با حل مشکلاتی از جامعه، از مسائل جدیدی پرده‌برداری می‌کند که حل آنها مستلزم پژوهش‌های جدید می‌باشد. 
میکائیل‌وند اضافه کرد: هر کشف جدید طلیعه دورانی است که تحت تاثیر آن تغییراتی را در زندگی بشری می‌دهد، پس شناخت راه، مساله و تقویت بنیه علمی جزو اصول اصلی موفقیت در پژوهش است. 
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: با توجه به سابقه شش ساله فعالیتم در باشگاه پژوهشگران جوان با پژوهشگران جوان فراوانی در رشته‌های مختلف روبه‌رو شده­ام و با نیازها و مشکلات آنها به خوبی آشنایی دارم. پیشنهادم به پژوهشگران جوان این است که در نتیجه گرفتن عجله نکنند. انتخاب درست موضوع، شناخت دقیق و همین طور تسلط بر آن از جمله ملزومات کار پژوهشی است. پژوهش امری زمان بر است. عجله کردن و ولع برای چاپ مقاله، مطمئنا از ارزش کار علمی خواهد کاست .   پژوهشگر برتر استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه جامعه ما در حال گذر است، شناخت صحیح و در زمان مناسب نیازهای جامعه، پرداختن به آنها و کنترل تبعات آن یک وظیفه ذاتی پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها است.   وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان نیاز به تولید دانش فنی و متخصصان مناسب دارد، افزود: تربیت نسل آینده جامعه و حل معضلات فرهنگی و اجتماعی آن هم یک وظیفه بی‌بدیل پژوهشگران علوم انسانی است.   میکائیل‌وند با بیان اینکه تولید ابزارهای قدرتمند علمی مورد استفاده توسط علوم کاربردی از وظایف ذاتی پژوهشگران علوم پایه است، تصریح کرد: تضعیف هر کدام از گروه‌‎های علمی در دراز مدت مشکلات فراوانی را در شاخه‌های دیگر علمی نشان خواهد داد. 
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: ایجاد انگیزه در موسسات خصوصی و ایجاد اعتماد در آنها در جهت دانش فنی مورد نیازشان کمک فراوانی به افزایش کارایی دانشگاه‌ها و هدفمند کردن آنها خواهد نمود. در مقابل هزینه‌کرد فرمایشی بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و انجام آنها توسط عده‌ای معدود ضمن حل نکردن مشکلات و هدر رفت ثروت جامعه به حس خودباوری و اعتماد به نفس پژوهشگران و دانشگاهیان لطمه زده و اعتماد فعالان بخش خصوصی را از دانشگاه‌‎ها دور خواهد کرد. 
وی تاکید کرد: مسلما دانشگاه‌ها نیازمند بازنگری کلی در رشته‌ها و توانایی فارغ‌التحصیلانشان برای حل مشکلات جامعه می‌باشند. سیاست گذاری صحیح در این راه، کل جامعه ایران را به موفقیت رهنمون خواهد کرد. 
گفتنی است ناصر میکائیل‌وند، دانشیار ریاضی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل دارای مدرک تحصیلی دکتری است. چاپ 35 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ارائه 23 عنوان مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی، اجرای 10 طرح پژوهشی و چاپ دو عنوان کتاب از جمله فعالیت‌های پژوهشی وی می‌باشد. همچنین به عنوان داور با مجلات معتبر رشته تخصصی همکاری داشته است. 
شایان ذکر است ناصر میکائیل‌وند در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل در سال 1396 به عنوان پژوهشگر برتر استان اردبیل در گروه علوم پایه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل انتخاب و معرفی شد.    
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.