به گزارش ایرنا ، فاطمه جوادی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: این طرح آموزش با هدف شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی تهدید کننده نسل نوجوان و جوان و استفاده از ظرفیت فضاهای آموزشی با همکاری مدیریت آموزش و پرورش ، مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان اجرا خواهد شد.
او گفت: آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان و انتقال این آموزش ها به اولیا و در نتیجه به جامعه ، شهرداری را در دستیابی به اهداف پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی کمک خواهد کرد.
وی تشریح کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی تهدید کننده ساکنان حواشی و مناطق محروم شهر خلخال نیز برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در دستور کار شهرداری قرار گرفته که با اجرای این برنامه ها ضمن افزایش خدمات شهروندی از گسترش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهر جلوگیری خواهد شد.
جوادی اظهار کرد: تاکید دولت بر طرح مشکلات حواشی شهر در جلسات ستاد بازآفرینی پایدار شهری و تخصیص اعتبار لازم برای ارتقای سطح زندگی ساکنان مناطقه حاشیه نشین شهرها فرصت مناسبی برای ارتقای سطح خدمات شهروندی ارائه شده به ساکنان این مناطق محروم است که وی از ظرفیت کمک های دولت در بازآفرینی محلات محروم حداکثر استفاده را خواهد کرد.
وی اجرای جشنواره های مختلف در طول سال به ویژه فصول سرد سال و در ایام طولانی زمستان خلخال را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای افزایش نشاط اجتماعی در بین افراد مختلف جامعه در پیشگیری و مقابله با پدیده افسردگی و آسیب های اجتماعی ذکر کرد.
وی افزود: با تشکیل انجمن های محلی از ظرفیت این انجمن ها در شناسایی آسیب ها استفاده می شود.
جوادی همچنین در زمینه درخواست مدیران مدارس خلخال در کمک شهرداری به آسفالت محوطه مدارس ، نصب علائم راهنمایی و رانندگی در مسیرهای منتهی به مدارس و زیبا سازی محیط های پیرامون مدارس شهر قول مساعد داد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
فاطمه جوادی چندی پیش به عنوان نخستین شهردار زن در استان اردبیل تصدی شهرداری خلخال را بر عهده گرفته است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.