کریم خسروی روز چهارشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی بیله ‌سوار مغان افزود: امسال 47 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 46 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: برنامه ‌ریزی مدیران برای آموزش قبل ، حین و پس از ازدواج ، کنترل آزمایشات قبل ازدواج و پایین آمدن سطح توقع خانواده‌ها در کاهش آمار طلاق در این منطقه موثر بوده است.
خسروی همچنین با اشاره به افزایش آمار ازدواج در بیله سوار اظهار کرد: در هفت ماه اول سال جاری 194 مورد ازدواج در دفترخانه ‌های مجاز این شهرستان به ثبت رسیده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با چهار درصد افزایش همراه است.
وی گفت: در این مدت 444 نوزاد در این شهرستان به دنیا آمده که آمار ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به آمار مرگ و میر نیز اظهار کرد: در هفت ماه سال جاری 105 مورد مرگ ‌ ومیر در این شهرستان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته و در این مدت 57 مرد و 48 زن در شهرستان فوت کردند.
وی مهلت قانونی برای ثبت ولادت و صدور شناسنامه نوزاد را 15 روز و مهلت قانونی برای ثبت واقعه فوت و صدور گواهی وفات را 10 روز دانست و ادامه داد: اگر در مدت تعیین شده این 2 واقعه به ثبت نرسند پیگرد قانونی دارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، او بیان کرد: افراد تا پایان سال ‌جاری فرصت ثبت ‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را دارند و از مردم درخواست می ‌شود تا هر چه سریع ‌تر برای ثبت نام و اخذ این کارت به دفتر پست و دفاتر پیشخوان شهرستان مراجعه کنند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.