اصغر سلیمان زاده روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 110 دهنه آب‌های معدنی متشکل از 75 دهنه آب گرم و 35 دهنه آب سرد در استان اردبیل وجود دارد که 60 دهنه آن قابل سرمایه گذاری بوده و بستر لازم هم برای سرمایه گذاری در این آب های معدنی مهیا شده است .
وی اضافه کرد:از این تعداد علاوه بر طر ح های آبدرمانی مشگین شهر ،سرمایه گذاری در 20 مجتمع آبگرم سرعین و نیر توسط بخش خصوصی در سال های اخیر اجرایی و عملیاتی شده است که تحول مهمی در اشتغالزایی و ایجاد جاذبه های گردشگری محسوب می شود.
سلیمان‌زاده با اشاره به به ویژگی ممتاز آب‌های گرم استان بیان کرد: آب های گرم معدنی این استان نظیر گاومیشگلی سرعین با بیشترین دبی آب، قینرجه مشگین شهربا بالاترین دما و قتورسویی مشگین شهر به عنوان اصیل‌ترین آبگرم شناخته شده هستند .
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به اقدامات انجام شده در گنجینه آب اشاره کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم در یک برنامه منسجم گنجینه آب را در استان اردبیل مورد صیانت و توجه قرار دهیم تا در حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری بتوانیم از این توانمندی برای معرفی ظرفیت های استان استفاده کنیم.
جاذبه های متنوع طبیعی از جمله وجود بیش از 110 چشمه آب گرم و سرد معدنی در شهرهای سرعین، مشگین شهر، نیر و گیوی ، استان اردبیل را به عنوان مهمترین کانون آب های معدنی و درمانی کشور و سرزمین چشمه های بهشتی معروف کرده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257




.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.